۰

اوکراین: جریان گاز نورد استریم 1 را قطع کنید

میز نفت - اپراتور زیرساخت گاز اوکراین به همراه شرکت دولتی گاز این کشور از دولت آلمان خواست تا جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را متوقف و یا به شدت محدود کند.
نورد استریم | میز نفت
نورد استریم | میز نفت
به گزارش میز نفت ، رئیس اپراتور زیرساخت گاز اوکراین روز جمعه اعلام کرد که این اپراتور به همراه شرکت دولتی گاز این کشور از دولت آلمان خواسته است تا جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم 1 را متوقف و یا به شدت محدود کند.

سرهی ماکوگون، رئیس اپراتور سیستم گاز اوکراین به تلویزیون ملی این کشور گفت: ما با شرکت نفتُگاز درخواستی به وزارت اقتصاد آلمان و تنظیم کننده مقررات این کشور در مورد تعلیق نورد استریم 1 ارسال کردیم.

وی تأکید کرد که اوکراین می‌خواهد و می‌تواند یک مسیر جایگزین برای این خط لوله که از اعماق دریای بالتیک می گذرد فراهم کند.

آلمان قبلاً پروژه گازی نورد استریم 2 روسیه را که برای دوبرابر کردن صادرات گاز به آلمان طراحی شده بود، به عنوان مجازات حمله روسیه به اوکراین در فوریه متوقف کرده است.

ساخت این پروژه 11 میلیارد دلاری اواخر سال گذشته به پایان رسید اما هرگز بهره برداری از این خط لوله شروع نشد.

تحلیلگران می گویند منحرف کردن محموله صادرات از خط لوله فعلی نورد استریم 1 ممکن است فروش سختی را برای آلمان و بقیه اروپا رقم بزند.

بر اساس این گزارش، دلیل ارائه شده از سوی اوکراین برای این تقاضا این بوده است که بهره‌برداری از خط لوله نورد استریم 1 بر اساس قوانینی در آلمان مجاز است که به تقویت امنیت تامین گاز اروپا کمک ‌کند، اما روسیه این قوانین را نقض کرده است.

ماکوگون گفت: ما می بینیم که روسیه این اصول را نقض می کند: ایجاد کمبود مصنوعی گاز در سال گذشته، اصرار یکجانبه بر پرداخت به روبل، تعلیق گاز به لهستان، فنلاند و بلغارستان و همچنین حمله به اوکراین.

منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 33107
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *