۰

پیشنهاد لوک اویل برای نفت روسیه

میز نفت - نایب رئیس شرکت لوک اویل پیشنهاد کرد تولید نفت روسیه ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند تا به قیمت بهتری فروخته شود و از فروش آن با تخفیف اجتناب شود.
لوک اویل | میز نفت
لوک اویل | میز نفت
به گزارش میز نفت ، تحریم‌های غربی که به تلافی حمله روسیه به اوکراین اعمال شده‌اند، دسترسی بخش مالی روسیه به سیستم جهانی را قطع کرده و تولید و فروش نفت این کشور را متاثر کرده‌اند زیرا خریداران حاضر به خرید نفت روسیه نیستند یا تخفیف چشمگیری مطالبه می‌کنند.

سران اتحادیه اروپا روز دوشنبه برای صحبت درباره پیشنهاد ممنوعیت نفت روسیه که از طریق دریا به کشورهای اتحادیه اروپا تحویل داده می شود، دیدار کردند. سران اتحادیه اروپا توافق کردند واردات نفت از روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ به میزان ۹۰ درصد کاهش دهند و به این ترتیب، بن بستی که با مجارستان بر سر تحریم نفت روسیه داشتند را حل کردند.

بر اساس گزارش رویترز، لئونید فیدان، نایب رئیس لوک اویل در مقاله‌ای در روزنامه آر بی سی نوشت: چرا باید روسیه تولید نفت را در ۱۰ میلیون بشکه در روز حفظ کند اگر بتواند هفت تا هشت میلیون بشکه در روز مصرف و صادر کند بدون این که بودجه دولتی و مصرف داخلی را از دست دهد؟ کدام بهتر است: فروش ۱۰ بشکه نفت به قیمت ۵۰ دلار یا هفت بشکه نفت به قیمت ۸۰ دلار؟ وی با بیان این که تحریم‌ها، هزینه کرایه کشتی‌ها را بالا برده است، خواستار سرمایه گذاری بیشتر روسیه در ناوگان نفتکش شد.

طبق گزارش خبرگزاری ریا به نقل از الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، تولید نفت روسیه از ۵۲۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ به ۴۸۰ تا ۵۰۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع : ایسنا
 
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 33119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *