۰

گنبد چوبی در کنار سکوی نفتی

میز نفت - ارتش رژیم صهیونسیتی از ترس حمله به سکوی حفاری یک شرکت نفتی در آب‌های مورد مناقشه با لبنان، اقدام به استقرار نسخه دریایی سامانه پدافندی گنبد چوبی خود در این منطقه کرده است.
سکوی نفتی اسراییل | میز نفت
سکوی نفتی اسراییل | میز نفت
به گزارش میز نفت، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با اشاره به اقتدار و کارآمدی تهدیدهای حزب الله لبنان نوشت که تشدید تنش با حزب الله مانع از استخراج گاز توسط تل آویو در میدان گازی «کاریش» در منطقه مورد مناقشه مرزی واقع بین لبنان و فلسطین اشغالی خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این گزارش آورده است که تشدید تنش با حزب‌الله، بازار جهانی انرژی را ناگزیر خواهد کرد تا به طور موقت به فکر جایگزین‌هایی دیگر برای گازی باشد که قرار بود از میدان کاریش استخراج شود.

این روزنامه در گزارشی که توسط تحلیلگر نظامی خود «آموس هرئیل» تهیه شده پیش بینی کرده که رژیم صهیونیستی تاریخ آغاز استخراج گاز از میدان کاریش را که برای سپتامبر آینده (شهریور ۱۴۰۱) برنامه ریزی شده بود، به تعویق بیاندازد.

بر اساس این گزارش، نگرانی نسبت به تاثیر و پیامدهای تنش با حزب الله بر آینده میدان کاریش، نه تنها موجب هراس تل آویو شده، بلکه اروپایی‌ها را هم که نیاز به جایگزینی واردات گاز از روسیه دارند، نگران کرده است.

به نوشته هاآرتض، تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی به تحولات جبهه شمالی توجه زیادی دارد.

در همین زمینه، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز گزارش داد که تشکیلات نظامی در تل آویو «با جدیت زیاد» به تهدیدهای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله می نگرد.
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۳۴
کد مطلب: 33132
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *