۰

رانت‌خواری همچنان ادامه دارد!

میز نفت - وحید حاجی پور سردبیر میزنفت در توییتی نسبت به زیاده خواهی واجدهای پتروشیمی در کاهش نرخ خوراک واکنش نشان داد.
به گزارش میز نفت، در حال حاضر تعدادی از پتروشیمی‌ها خوراک خود را دولتی دریافت می‌کنند. مجموع این پتروشیمی ها حدود 20 شرکت هستند که پتروشیمی مروارید، بوعلی ، فن آوران ، بندرامام و زاگرس از مهمترین این شرکت‌ها هستند که خوراک خود را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم  دریافت می‌کنند.

در حالی بهارستان نشین ها به دنبال ارزانی خوراک واحدهای پتروشیمی هستند که بسیاری از کارشناسان انرژی مخالف توزیع یارانه ای انرژی در این صنعت هستند. به گفته آنها چرا باید در صنعتی که محصول نهایی خود را در بازار جهانی و به قیمت آزاد عرضه می کند، یارانه انرژی دریافت کند.

۱۷ آبان بود که محمدرضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین بسته جدیدی برای تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها خبر داد. بسته ای که قرار است در جلسه ای مشترک بین دولت و مجلس از آن رونمایی شده و به شخص خود رییس جمهور تحویل داده شود تا قبل از تصویب لایحه بودجه سال آینده مصوب شود. آنگونه که این نماینده مردم گفته، در حال متقاعدسازی تیم اقتصادی دولت هستیم که ابزارهای تشویقی را برای بازار سرمایه در بحث نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بگنجانند و به نحوی سیاست‌گذاری کنند که خروجی تصمیمات در این حوزه مانند امسال نشود.

وحید حاجی پور | میز نفت
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۳۷
کد مطلب: 33134
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *