ضرر آلمان از تحریم نفت روسیه

16 خرداد 1401 ساعت 13:24

میز نفت - توقف فروش گاز روسیه به آلمان بیش‌از ۵ میلیارد یورو (۵.۴ میلیارد دلار) در سال به مالیات‌دهندگان و مصرف‌کنندگان گاز در این کشور آسیب می‌رساند.


به‌گزارش میز نفت ، تحریم‌های روسیه علیه شرکت گازپروم جرمانیا و شعبه‌های آن بیش‌از 5 میلیارد یورو (5.4 میلیارد دلار) در سال به مالیات‌دهندگان و مصرف‌کنندگان گاز در آلمان آسیب می‌رساند.

روسیه در ماه مه تصمیم گرفت عرضه نفت به شرکت گازپروم جرمانیا، شعبه آلمانی شرکت گازپروم را متوقف کند. برلین مدیریت این شرکت را به‌خاطر حمله روسیه به اوکراین از شرکت گازپروم روسیه گرفت و به «آژانس شبکه‌ فدرال آلمان BNetzA» سپرده بود. این آژانس دفتر نظارتی آلمان بر بازارهای برق، گاز، مخابرات، پست و راه‌آهن است.

آژانس شبکه‌ فدرال آلمان از آن زمان مجبور بوده جایگزین‌هایی برای نفت روسیه بیابد تا بتواند به قراردادهای عرضه با مصرف‌کنندگان داخلی و عرضه‌کنندگان منطقه‌ای پایبند بماند.   

وزارت اقتصاد تخمین می‌زند روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز اضافی نیاز است که با قیمت بازار خریداری شده است. هزینه تأمین این حجم از گاز برابر با 3.5 میلیارد یورو در سال می‌شود. پر کردن ذخایر گاز طبیعی Rehden به دستور ریشی سوناک، وزیر اقتصاد آلمان هم هزینه‌های بیشتری در بر خواهد داشت.

هزینه‌های اضافی از ماه اکتبر به شکل مالیات  به عرضه‌کنندگان انرژی و مصرف‌کنندگان نهایی منتقل می‌شود.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 33147

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33147/ضرر-آلمان-تحریم-نفت-روسیه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir