۰
​زیرکی وزیر نفت در صدور احکام جدید

هیئت‌مدیره‌ای برای کنترل خجسته مهر

میز نفت - جواد اوجی سرانجام تصمیم گرفت اعضای جدید هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت را منصوب کند تا تعدادی از یاران زنگنه دیگر در جلسات مهم شرکت ملی نفت حاضر نشوند. اما این ترکیب جالب نشان‌دهنده مدیریت مدیرعامل شرکت ملی نفت توسط وزیر نفت است.
محسن خجسته مهر | میز نفت
محسن خجسته مهر | میز نفت
به گزارش میز نفت، طبق احکام اوجی٬ هرمز قلاوند، کریم زبیدی، سید حجت‌الله علم‌الهدی، محمدرضا نقیبی و محمد روستا به‌عنوان اعضای اصلی هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران و فرخ علیخانی و فریدون کردزنگنه به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

کریم زبیدی که در دوران زنگنه سینه‌چاک IPC و شخص وزیر سابق بود٬ مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت است؛ زبیدی پس از حضور گروه جدید٬ در یک اقدام عجیب، برای خوشامد خجسته مهر تصمیم گرفت معاون خود را برکنار کند. محمدرضا نقیبی ازجمله مدیرانی است که به‌هیچ‌عنوان مورد تأیید محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت نبود و نیست و داستان اختلاف این دو از کفر ابلیس مشهورتر است. پس وقتی او مدیرعامل شد٬ زبیدی وی را به بهانه بازنشستگی برکنار کرد تا خجسته مهر را خوش آید.

اما این پایان کار نبود. اوجی که می‌دانست نقیبی تسلط ویژه‌ای به موضوعات نفت دارد٬ او را در آبان ماه به سمت مدیرکل حسابرسی و امور مجامع وزارت نفت منصوب کرد درحالی‌که بیشتر سابقه نقیبی٬ در حوزه‌های فنی و عملیاتی بود و نه ستادی. این حکم انتصاب پیام روشنی برای جریان تندرو در نفت داشت به‌ویژه آنکه رابطه خجسته مهر و نقیبی در بالاترین سطح تنش قرار دارد.

بااین‌وجود٬ اوجی دریک تصمیم معنادار وی را به عضویت هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت منصوب کرد تا چشم و گوش او در این شرکت باشد. او به همراه فرخ علیخانی رابطه بسیار بدی با مدیرعامل شرکت ملی نفت دارند و اوجی هم با علم بر این موضوع آن‌ها را روبروی خجسته مهر قرار داده است.

از سوی دیگر با همه تلاش‌های خجسته مهر برای عضویت محمد محمدی پور مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در هیئت‌مدیره اما اوجی زیر بار این تلاش‌ها نرفت تا افراد مورد وثوق خود را در هیئت‌مدیره داشته باشد به‌ویژه نقیبی که دیگر چشم وزیر نفت شده است.
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب: 33159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *