۰

مجارستان: اروپا نابود می شود

میز نفت - ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، ممنوعیت واردات گاز از روسیه را عامل نابودی اقتصاد اروپا در آینده دانست.
ویکتور اوربان | میز نفت
ویکتور اوربان | میز نفت
به گزارش میز نفت، چندی پیش رهبران اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل به توافق رسیدند تا نفت روسیه را که از طریق دریا عرضه می‌شود به عنوان بخشی از بسته ششم تحریم‌ها در پاسخ به عملیات نظامی در اوکراین تحریم کنند؛ در حالی که تحویل خط لوله در حال حاضر به صورت عادی ادامه خواهد داشت.

پیش از این نیز مکانیسم پرداخت بهای گاز به روبل از اول ماه آوریل به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اجرا شد و بعضی از کشورهای اروپایی که از اجرای این قانون خودداری کردند، گاز وارداتی آنها از سوی مسکو قطع شد.

 ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که پیشتر گفته بود اروپا در آستانه یک بحران اقتصادی جهانی به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه است، اعلام کرد: ممنوعیت واردات گاز از روسیه می‌تواند اقتصاد اروپا را به نابودی بکشاند.

عبدالله شمس الدین، سردبیر شبکه تلویزیونی المیادین به دنبال این اظهارات نخست وزیر مجارستان در توئیتی نوشت: تنها رهبر اروپایی که جرات کرد، هدف آمریکا از جنگ اوکراین را بیان کند.

پیش از این، پیتر سیاریو، وزیر امور خارجه مجارستان اذعان کرده بود: برخی کشورهای اروپایی بیشترین زیان را از تحریم نفت روسیه خواهند دید اما مقامات بروکسل راه‌حلی برای آن در نظر نگرفته‌اند.

هم اکنون، جنگ در اوکراین در آستانه ورود به پنجمین ماه خود قرار دارد و واکنش‌ها به حمله روسیه و ارسال تسلیحات به اوکراین همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 33170
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *