ترمز افزایش قیمت نفت کشیده شد

23 خرداد 1401 ساعت 9:00

میز نفت - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۲۱ سنت کاهش معادل ۱.۸۱ درصد به ۱۱۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.


به‌گزارش میز نفت ، افزایش آمار ابتلا به کرونا در پکن امید به بالا رفتن سریع تقاضای سوخت در چین را از بین برد و باعث کاهش بیش‌از 2 دلار از قیمت نفت در روز دوشنبه شد. نگرانی درمورد تورم جهانی و کند شدن روند رشد اقتصاد دنیا شرایط بازار را سخت‌تر کرده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و 21 سنت معادل 1.81 درصد به 119 دلار و 80 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 دلار و 21 سنت معادل 1.83 درصد کاهش، 118 دلار و 46 سنت معامله می‌شود.

کاهش قیمت نفت به‌دنبال هشدار مقامات چین مبنی‌بر گسترش سریع کرونا در پایتخت و طرح این کشور برای آزمایش همگانی کرونا در پکن اتفاق افتاد.
نگرانی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره به‌دنبال خبر بالا رفتن سریع تورم در آمریکا بر بازارهای مالی دنیا تاثیر گذاشته‌است.

افزایش ارزش دلار و ترس از تورم همراه با رکود اقتصادی دورنمای بازارهای دنیا را تیره و تار می‌کند.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش‌از 1 درصد در هفته گذشته به‌دنبال انتشار اطلاعات مربوط به بالا رفتن تقاضا برای نفت در آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده دنیا، افزایش قیمت داشتند. امید به بهبود تقاضا در چین به‌عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ دنیا پس‌از برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی هم خبری امیدوارکننده برای نفت بود.

تولیدکنندگان نفت و پالایشگاه‌ها با تمام ظرفیت خود برای تامین اوج تقاضا در فصل تابستان فعالیت می‌کنند. دراین‌بین، تاجران از نزدیک در حال بررسی تأثیرات احتمالی درگیری‌ها در لیبی، نروژ و کره جنوبی در مورد صادرات و مصرف نفت هستند.

عربستان‌، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیا قصد دارد بخشی از صادرات خود را از چین به غرب تغییر مسیر دهد.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 33197

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33197/ترمز-افزایش-قیمت-نفت-کشیده

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir