۰

ماجرای از کار افتادن نازل های سوخت

میز نفت - رئیس انجمن کارفرمایی شرکت‌های زنجیره‌ای تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی کشور گفت: علت اصلی صف‌های طولانی در جایگاه‌ها ناکارآمد بودن و منسوخ شدن سیستم‌های کارت خوان است.
جایگاه سوخت | میز نفت
جایگاه سوخت | میز نفت
به گزارش میز نفت، خبرآنلاین نوشت:

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر غیرفعال شدن کارت‌های سوخت آزاد موجود در جایگاه‌ها در فضای مجازی منتشر شده است؛ بر اساس این اخبار تنها افراد دارای کارت سوخت می توانند سوختگیری کنند. در پی انتشار این اخبار برخی مسئولین اعلام کردند که کارت‌ های آزاد موجود در جایگاه‌ ها فعال هستند و اخبار منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

در این خصوص ناصر رئیسی فرد، رئیس انجمن کارفرمایی شرکت های زنجیره ای تامین و توزیع فرآورده های نفتی کشور به خبرنگار خبرآنلاین گفت: هیچ چیز در جامعه ما بعید نیست و هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد و متاسفانه این بی اخلاقی وجود دارد اما تاکنون بنده چیزی نشنیده ام و اقدامی صورت نگرفته است و تمام جایگاه های ما کارت سوخت آزاد را در اختیار دارند چراکه بنزین سوپر تنها با آن کارت زده می‌شود و با کارت شخصی نمی‌شود بنزین سوپر زد و تنها در یکی دو تا از شهرهای مرزی کارت آزاد نیست و این افراد باید با کارت مخصوص بنزین بزنند که این وضعیت از گذشته به همین صورت بوده است و اما در بقیه مناطق کشور کارت سوخت در جایگاه‌ها موجود است.

رئیس انجمن کارفرمایی شرکت های زنجیره ای تامین و توزیع فرآورده های نفتی کشور در پاسخ به این پرسش که چرا صف‌های جایگاه‌ها در روزهای اخیر طولانی شده است؛ گفت: علت اصلی آن ناکارآمد بودن و منسوخ شدن سیستم‌های کارت خوان است؛ بنده در روز سه‌شنبه نامه تندی به مدیریت سامانه هوشمند سوخت نوشتم و در این نامه اظهار کردم که در صورتی که ۵۰ درصد نازل‌های بنزین جایگاه‌های ما غیرفعال شود ما آن جایگاه را تعطیل خواهیم کرد. در هر جایگاهی که تشریف می‌برید حداقل ۵۰ درصد نازل‌ها به دلیل خراب بودن کارت‌خوان‌هایی که کارت‌های سوخت را می‌خوانند از رده خارج شده است و قطعه و تعمیرکار مناسب ندارند و تعداد زیادی از آنها فرسوده است و قطعاتی که تعویض می‌کنند ۲۴ساعت بیشتر کار نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: زمانی‌ که نزدیک به ۵۰ درصد نازل‌ها از کار می‌افتد، جایگاه شلوغ می‌شود و تنش در جایگاه بالا می‌گیرد و مردم با یکدیگر درگیر می‌شوند و از طرف دیگر این اتفاق را از چشم جایگاه‌دار می‌بینند و در این گرما با کارگران جایگاه درگیر می‌شوند که هم برای جایگاه و هم برای جامعه بسیار خطرناک است و متاسفانه این سامانه هوشمند، کارت سوخت و سهمیه بندی به غیر از مشکل، رانت و ناهنجاری و زمان‌بر کردن سوخت‌گیری برای مردم دستاورد دیگری نداشته است.

رئیسی فرد در ادامه با اشاره به این موضوع که اصرار دولت برای استفاده از این سیستم ناکارآمد جای ابهام دارد؛ گفت: تمام این مطالبی که ما اینجا گفتیم برای مدیریت این سامانه نیز فرستادیم اما دریغ از اینکه یک تلفن شود و مورد پیگیری قرار گیرد.

 
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب: 33241
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *