۰

امکان ادامه همکاری روسیه با اوپک‌پلاس

میز نفت - معاون نخست وزیر روسیه پس از نشستی با وزیر انرژی عربستان در حاشیه یک مجمع اقتصادی گفت: روسیه همچنان می تواند پس از سال 2022 نیز به همکاری با اوپک پلاس در چارچوب توافق تولید ادامه دهد.
روسیه و اوپک‌پلاس | میز نفت
روسیه و اوپک‌پلاس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه پس از نشست غافلگیرکننده با وزیر انرژی عربستان در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) گفت، روسیه همچنان می تواند پس از سال 2022 نیز به همکاری با اوپک پلاس در چارچوب توافق تولید ادامه دهد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان به صورت غافلگیرکننده‌ ای در مجمع بین‌ المللی اقتصادی سن پترزبورگ در حالی که در فهرست برنامه ‌های رسمی ثبت نشده بود، حضور یافت و با نوآک ملاقات کرد.

این نشست در حالی برگزار شد که روسیه در حال حاضر کمتر از سهمیه خود در اوپک پلاس تولید نفت دارد.تولید نفت روسیه در ماه می به 9.273 میلیون بشکه در روز رسید که این رقم در ماه آوریل 9.159 میلیون بشکه در روز بود.

نوآک متعهد شد روسیه در ماه آینده، تولید خود را افزایش دهد زیرا تقاضای زیادی از سوی هند و چین وجود دارد.نشست عبدالعزیز بن سلمان و نوآک بیش از یک ساعت به طول انجامید.

نواک در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شرکای اوپک پلاس در مورد تولید کمتر روسیه شکایت ندارند؟ به خبرنگاران گفت: « ما وضعیت کنونی (بازار جهانی نفت) را با وجود برخی بی ثباتی ها متعادل می بینیم.»

این مقام روس تصریح کرد، روسیه می تواند به همکاری با اوپک پلاس حتی پس از تمام شدن توافق کنونی در پایان امسال ادامه دهد.وی افزود: «همه چیز به شرایط بازار بستگی دارد که آیا به سهمیه بندی نیاز دارد یا نه.»

وزیر انرژی عربستان از اظهارنظر خودداری کرد اما روابط روسیه- عربستان را «به خوبی آب و هوای ریاض» توصیف کرد.


منبع : فارس
 
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 33258
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *