خودزنی اروپا با تحریم روسیه

29 خرداد 1401 ساعت 11:14

میز نفت - رییس شرکت رزنفت روسیه اعلام کرد اروپا با تحریم روسیه هویت و قدرت رقابت خود در برابر آمریکا را از دست داده و در واقع تیشه به ریشه خود می‌زند.


به‌گزارش میز نفت ، ایگور سچین، رییس شرکت رزنفت روسیه عقیده دارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تحریم روسیه درواقع تیشه به ریشه خودشان می‌زنند.

سچین در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ گفت:« اروپا با تحریم روسیه درحال خودکشی در زمینه انرژی است. کشورهای اتحادیه اروپا هویت و قدرت رقابت خود در برابر آمریکا را از دست می‌دهند».

وی تاکید کرد این تحریم‌ها طرح اروپا برای انتقال به سمت انرژی‌های پاک را متوقف کرده‌است، چون سران این اتحادیه دیگر نیاز به این طرح برای دستکاری بازار ندارند. رویکردهای ناکارآمدتری در پیش گرفته شده‌است.

سچین همچنین گفت آنچه از طرح انرژی پاک اروپا به‌جامانده کاملاً با اقدامات فعلی این قاره متغایر است. کشورهای سراسر اروپا به‌دنبال یافتن منابعی برای جایگزینی نفت روسیه به هر قیمتی هستند.

رئیس‌جمهور روسیه قبلاً تحریم‌های غرب را یک شمشیر دو لبه نامیده و اعلام کرده بود سران غرب با اعمال این تحریم‌ها آسیب قابل‌توجهی به اقتصادهای خود می‌زنند. پوتین همچنین گفت خسارت مستقیم اتحادیه اروپا از این تحریم‌ها  از 400 میلیارد دلار در سال فراتر می‌رود و بار این هزینه‌ بر دوش شهروندان این اتحادیه است.

منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 33260

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33260/خودزنی-اروپا-تحریم-روسیه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir