۰

واردات نفت چین از روسیه افزایش یافت

میز نفت - ]ارزان شدن نفت خام روسیه به‌خاطر تحریم‌های غربی پالایشگاه‌های چین را تشویق به خرید بیشتر کرده است، به طوری که واردات نفت خام چین از روسیه در ماه مه ۵۵ درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش داشت.
چین و روسیه | میز نفت
چین و روسیه | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، واردات نفت خام چین از روسیه در ماه مه 55 درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش داشت، به‌طوری‌که روسیه جای عربستان را به‌عنوان برترین عرضه‌کننده نفت به چین گرفت. پالایشگاه‌های چین از ارزان شدن قیمت نفت روسیه در بحبوحه تحریم‌های غربی علیه این کشور به‌خاطر جنگ اوکراین بهره می‌برند.

اطلاعات وزارت گمرک چین نشان می‌دهد کل واردات نفت این کشور از روسیه شامل عرضه نفت از طریق خط لوله شرق سیبری در اقیانوس آرام و واردات از طریق کشتی از بنادر اروپایی و شرق دور روسیه به حدود 8.42 میلیون تن رسیده‌است.
این رقم معادل 1.98 میلیون بشکه در روز و 25 درصد بالاتر از 1.59 میلیون بشکه‌ایست که در آوریل وارد شده‌ بود. چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیاست.


تجارت روسیه و چین در سال 2022 به 200 میلیارد دلار می‌رسدارزان شدن قیمت نفت خام روسیه به‌دنبال تحریم نفتی این کشور توسط غرب، شرکت‌های چینی از جمله شرکت پالایش نفت سینوپک و شرکت شینهوا اویل را تشویق به افزایش خرید نفت از این کشور کرده‌است.

عربستان به‌عنوان دومین عرضه‌کننده بزرگ نفت به چین 9 درصد صادرات بیشتری به این کشور در ماه مه داشت و 7.82 میلیون تن معادل 1.84 میلیون بشکه در روز نفت به چین فرستاد. این رقم کمتر از 2.17 میلیون بشکه در روزی است که در ماه قبل از آن صادر شده بود.

اطلاعات گمرک چین همچنین نشان می‌دهد این کشور در ماه گذشته میلادی 260 هزار تن نفت خام ایران را وارد کرده‌است.چین علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان به خرید نفت این کشور ادامه می‌دهد. واردات نفت چین از ایران معادل 7 درصد از کل واردات نفت خام این کشور است.

کل واردات نفت خام چین در ماه مه 12 درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش‌یافته و به 10.8 میلیون بشکه در روز رسیده‌است. چین در سال گذشته میلادی به‌طور متوسط 10.3 میلیون بشکه در روز واردات نفت داشت.



منبع : تسنیم
 
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 33271
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *