برنت 115 دلار و 60 سنت شد

31 خرداد 1401 ساعت 9:59

میز نفت - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۴۷ سنت معادل ۱.۲۹ درصد افزایش به ۱۱۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.


به‌گزارش میز نفت ، بازار نفت دوباره به‌جای نگرانی در مورد رکود اقتصادی و آسیب آن به تقاضا، بر کمبود عرضه نفت و محصولات نفتی در بازار تمرکز کرده است که باعث شده قیمت نفت 1 درصد در اولین معاملات روز سه‌شنبه بالا رود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 47 سنت معادل 1.29 درصد افزایش به 115 دلار و 60 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 دلار و 45 سنت معادل 2.25 درصد افزایش به 112 دلار و 1 سنت رسید.قیمت نفت آمریکا 9.2 درصد در هفته گذشته سقوط کرده بود.

تحریم‌های غربی علیه نفت روسیه و نگرانی در مورد کاهش بیشتر تولید این کشور به‌خاطر تحریم تجهیزات مورد نیاز برای تولید نفت باعث شده ترس از کمبود عرضه در بازار افزایش یابد.

تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی ای‌ان‌زد طی یادداشتی اعلام کردند بازار نفت نسبت‌به اختلال در تولید نفت روسیه در نتیجه تحریم‌های اتحادیه اروپا حساس شده‌است.

طبق گفته این تحلیلگران، کشمکش بین نگرانی در مورد عرضه و بی‌ثباتی رشد اقتصاد دنیا در بحبوحه‌ تورم بالا و افزایش نرخ بهره، تا مدت‌ها بازار نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با توجه به بهبود اقتصاد دنیا از بحران کرونا، مشخص نیست خطر کاهش تقاضای نفت تا چه اندازه باشد. تحلیلگران عقیده دارند خطر رکود اقتصادی با توجه به روند بهبودی از بحران کرونا چندان جدی نیست.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 33275

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33275/برنت-115-دلار-60-سنت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir