۰

آلمان بدون گاز روسیه چقدر دوام می‌آورد؟

میز نفت - یک مسئول بلندپایه در بخش انرژی آلمان هشدار داد که این کشور می‌تواند فقط ۲.۵ ماه را بدون گاز روسیه در زمستان امسال مدیریت کند.
آلمان و روسیه  | میز نفت
آلمان و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان هشدار داد که این کشور می‌تواند فقط 2.5 ماه را بدون گاز روسیه در زمستان امسال مدیریت کند.

وی در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی که روز پنجشنبه از شبکه زددی‌اف پخش شد، گفت: اگر تاسیسات ذخیره سازی در آلمان از نظر ریاضی 100 پر باشد... ما می توانیم بدون گاز روسیه به طور کامل ... فقط حدود 2.5 ماه را سپری کنیم و سپس مخازن ذخیره سازی خالی خواهند شد.

وی تأکید کرد که آلمان باید با توجه به کمبود عرضه گاز توسط روسیه صرفه جویی کند و تامین کنندگان جدیدی را پیدا کند.

وی طی مصاحبه جداگانه‌ای با شبکه تلویزیونی RTL اعلام کرد که قیمت بنزین مصرفی برای آلمانی ها ممکن است سه برابر شود.

اوایل روز پنجشنبه، آلمان وارد فاز 2 طرح گاز اضطراری خود شد که به تامین کنندگان اجازه می‌دهد هزینه‌های بالا را به مصرف کنندگان منتقل کنند البته این امر تنها با تایید رسمی آژانس شبکه فدرال می‌تواند صورت بگیرد.

مولر گفت اگر آلمان وارد فاز 3 این طرح شود، عواقب "وحشتناک و شدیدی" برای صنعت گاز خواهد داشت.

در این مرحله، آژانس شبکه فدرال گاز را سهمیه بندی می کند و خانواده‌ها را بر شرکت های انرژی اولویت می‌دهد.

آلمان به شدت به گاز روسیه متکی است. اگرچه آلمان و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نفت روسیه را در پاسخ به حمله به اوکراین تحریم کرده‌اند، برلین از اجرای ممنوعیت واردات گاز روسیه خودداری کرده است.

غول انرژی دولتی روسیه یعنی شرکت گازپروم در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که عرضه گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم 1 را باز هم کاهش خواهد داد. گازپروم همچنین تحویل گاز به فرانسه و ایتالیا را در بحبوحه تحریم های غرب علیه روسیه کاهش داده است.



منبع : تسنیم
 
شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 33291
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *