۰

اتحادیه اروپا نفت بیشتری از روسیه خرید

میز نفت -شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا واردات نفت خام خود را از روسیه در حالی افزایش داده‌اند که کمتر از یک ماه پیش با تحریم این محصول موافقت کرده بودند.
اتحادیه اروپا | میز نفت
اتحادیه اروپا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا واردات نفت خام خود را از روسیه در حالی افزایش داده‌اند که کمتر از یک ماه پیش با تحریم این محصول موافقت کرده بودند.

بلومبرگ با استناد به داده‌های ردیابی نفتکش‌ها گزارش داد که پالایشگاه های نفت در قاره سبز هفته گذشته 1.84 میلیون بشکه در روز نفت خام از روسیه خریداری کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این سومین افزایش هفتگی متوالی و بالاترین میزانی است که اروپا از جمله ترکیه در تقریبا دو ماه اخیر وارد کرده است.

این افزایش واردات نفت روسیه به اقدامات شرکت لیتاسکو، بازوی تجاری شرکت لوک اویل روسیه که انتقال بشکه‌ها به پالایشگاه‌های خود در ایتالیا، رومانی و بلغارستان را انجام می‌دهد و همچنین خریدهای اخیر ترکیه نسبت داده شده است.

اتحادیه اروپا ماه گذشته ممنوعیت نسبی نفت روسیه را تصویب کرد و متعهد شد تا سال آینده میلادی 90 درصد از کل واردات را ممنوع کند.

این ممنوعیت در سراسر اتحادیه اروپا نفت خامی را که از طریق دریا وارد می‌شود، هدف قرار می‌دهد، اما برخی از معافیت‌ها را برای واردات خط لوله باقی می‌گذارد.

به گزارش بلومبرگ، برخی از شرکت‌ها و کشورها در حال حاضر از خرید نفت روسیه عقب‌نشینی کرده‌اند و بازار را به دیگران واگذار کرده‌اند که از ادامه خرید نفت خام این کشور که با تخفیف‌های زیاد عرضه می‌شود، خوشحال هستند.

پیش از این در ماه جاری میلادی، اکونومیست گزارش داد که با وجود تعهد قاره اروپا برای کاهش واردات، عرضه نفت روسیه به اتحادیه اروپا بین ژانویه تا آوریل 14 درصد افزایش یافته است.



منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 33302
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *