۰

عرضه گاز روسیه به اروپا تعلیق می‌شود

میز نفت - شرکت مجری برنامه نگهداری و تعمیرات خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورداستریم اعلام کرد عرضه گاز به اروپا به مدت 10 روز به حالت تعلیق درمی‌آید.
نورد استریم 2 | میز نفت
نورد استریم 2 | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت مجری برنامه نگهداری و تعمیرات خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم نورداستریم اعلام کرد که از امروز و به مدت 10 روز عرضه گاز روسیه به اروپا به حالت تعلیق درمی‌آید.

این شرکت می‌گوید: فعالیت هر دو خط لوله این شبکه از 11 جولای تا روز 21 جولای متوقف خواهد بود.

این شرکت البته گفته پیشتر جزئیات توقف صادرات گاز روسیه به اروپا به تمام شرکا اعلام شده است.

در بیانیه طرف روس آمده است؛ شرکت نورداستریم به صورت موقت هر دو خط لوله گاز خود به اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای انجام عملیات نگهداری تعمیرات از جمله آزمایش تجهیزات فنی و سیستم‌های اتوماسیون، قطع می‌کند تا از این طریق جریان قابل اتکا، ایمن و بهره‌ور گاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تضمین کند.

آلمان نگران این روند است و به گزارش فایننشیال تایمز طرف آلمانی فکر می‌کند که دیگر  جریان گاز در این خط لوله به این زودی‌ها برقرار نخواهد شد.

در این گزارش آمده؛ ماه گذشته شرکت گازپروم اعلام کرده به دلایل فنی ناشی از اعمال تحریم‌ها 60 درصد از صادرات گاز این کشور به آلمان کاهش یافته است.

به طور کلی در سال‌های گذشته کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا و آلمان به خاطر انجام عملیات نگهداری تعمیرات از طریق افزایش جریان گاز از اوکراین یا لهستان جبران می‌شد، اما امسال برخی مقامات اروپایی می‌گویند که نگران آن هستند که امسال این اتفاق رخ ندهد و اروپا با کمبود گاز مواجه شود.


منبع : فارس
 
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب: 33364
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *