ضرر یک میلیارد دلاری نیجریه از دزدی نفت

12 تير 1401 ساعت 13:06

میز نفت - نیجریه یک میلیارد دلار درآمد به دلیل دزدی نفت در سه ماهه نخست سال میلادی جاری از دست داده است.


به گزارش میز نفت ، نیجریه در سال میلیون‌ها بشکه نفت به دلیل دزدی نفت و خرابکاری از دست می‌دهد و وضعیت امنیتی ضعیف، ضررهای مالی گسترده‌ای به این کشور تحمیل می‌کند.

به گفته مدیر کمیسیون رگولاتوری نفت بالادستی نیجریه، از ۱۴۱ میلیون بشکه نفت تولید شده در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، تنها حدود ۱۳۲ میلیون بشکه در پایانه‌های صادرات دریافت شده است که نشان می‌دهد بیش از ۹ میلیون بشکه نفت به سرقت رفته که به یک میلیارد دلار درآمد دولتی در مدت سه ماهه بالغ می‌شود. اگر با این روند مقابله نشود، موجودیت بخش نفت و گاز و خود اقتصاد نیجریه به خطر می‌افتد.

دزدی نفت در نیجریه، به ۱۰۸ هزار بشکه در روز در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ در مقایسه با از ۱۰۳ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرده است.

این دزدی‌ها باعث اعلام وضعیت فورس ماژور در پایانه نفت و گاز "بانی" شده است که نفت را از منطقه نفت خیز دلتای نیجر به کشتیهای صادراتی منتقل می‌کند و فضای نامطلوبی را به وجود آورده که باعث فراری شدن سرمایه گذاران شده است.

رئیس جمهور نیجریه وعده داده است دزدی نفت متوقف شود و دادگاه‌های ویژه‌ای را برای مبارزه با این مشکل تشکیل داده است اما این دزدی‌ها همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، تیمپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه هفته گذشته گفته بود انتظار دارد امنیت بخش نفت بهبود پیدا کند و به نیجریه اجازه دهد تا پایان اوت به سهمیه تولید اوپک عمل کند.


منبع : ایسنا
 


کد مطلب: 33367

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33367/ضرر-یک-میلیارد-دلاری-نیجریه-دزدی-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir