۰

توقف تولید بزرگترین پالایشگاه نفت ونزوئلا

میز نفت - تولید بزرگترین پالایشگاه ونزوئلا که حدود ۶۴۵ هزار بشکه در روز توان پالایش نفت دارد، اواخر روز شنبه در پی وقوع خاموشی، متوقف شد.
پالایشگاه نفت ونزوئلا | میز نفت
پالایشگاه نفت ونزوئلا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، پالایشگاه آموای، تنها پالایشگاه تولیدکننده بنزین در مرکز پالایشگاهی پاراگوآنا پس از توقف بخشی از فعالیت پالایشگاه کاردون است.

یکی از منابع آگاه به رویترز گفت: مشکل برق و خاموشی روی فعالیت تاسیسات آموای که حدود ۸۰ درصد از بنزین ونزوئلا را تولید می کند، تاثیر گذاشته است. مشکلات اخیر مربوط به اختلال در نیروگاهی است که برق هر دو پالایشگاه را تامین می کند اما بیشتر روی فعالیت آموای تاثیر گذاشته است. برق دوباره وصل شده، اما توقف فعالیت پالایشی هنوز برطرف نشده است.

شرکت نفتی دولتی PDVSA در این باره اظهارنظر نکرد. اما به گفته منابع آگاه، این شرکت در تلاش برای رفع قطعی برق است.

مرکز پالایشگاهی پاراگوآنا در شمال غربی ونزوئلا قرار دارد و بسیار پایینتر از ظرفیت پالایش ۹۵۵ هزار بشکه در روز، فعالیت می کند.

بر اساس گزارش رویترز، شبکه پالایشگاههای ونزوئلا، ظرفیت تولید ۱.۳ میلیون بشکه در روز را دارند. اما ونزوئلا تحت تاثیر سالها عدم سرمایه گذاری و تعمیرات ضعیف در سراسر شبکه پالایشگاهی خود و همچنین قطعی برق و محدودیت واردات سوخت به دلیل تحریمهای آمریکا، با کمبود مداوم بنزین روبروست.


منبع : ایسنا
 
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 33377
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *