۰

قیمت نفت برنت افزایش یافت

میز نفت - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۱۳ دلار و ۵۲ سنت رسید
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، اعتصاب کارکنان بخش نفت و گاز نروژ و تاثیر آن بر تولید این کشور، نگرانی درمورد کمبود عرضه نفت به بازار را تشدید کرده و باعث بالا رفتن قیمت نفت خام شده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.02 درصد افزایش به 113 دلار و 52 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 71 سنت معادل 1.58 سنت افزایش، 110 دلار را 14 سنت معامله می‌شود.

کارگران بخش نفت دریایی نروژ اعتصاب خود را در روز سه‌شنبه آغاز کردند که باعث کاهش تولید نفت و گاز در این کشور می‌شود.طبق گزارش شرکت ایکویینر، انتظار می‌رود این اعتصاب 89 هزار بشکه در روز از تولید معادل‌های نفتی نروژ کم کند.  

پیش‌بینی می‌شود تولید نفت نروژ 130 هزار بشکه در روز از روز چهارشنبه کاهش یابد که طبق محاسبات رویترز، 6.5 درصد از کل تولید این کشور را تشکیل می‌دهد.

تحلیلگران دلیل افزایش قیمت نفت را تمرکز دوباره سرمایه‌گذاران بر کمبود عرضه آن می‌دانند.به‌علاوه، دورنمای تقاضا هنوز هم باعث نگرانی سرمایه‌گذاران می‌شود. شرایط سخت اقتصاد دنیا به‌دنبال سیاست‌های سختگیرانه فدرال‌رزرو آمریکا و تورم بالا بر تقاضای نفت تاثیر می‌گذارد.

نرخ بهره در استرالیا و کره جنوبی هم‌جهت کاهش تورم، بالا رفته‌است. تورم در کره جنوبی در ماه ژوئن به بالاترین رقم طی 24 سال گذشته رسید و نگرانی در مورد کند شدن روند رشد اقتصاد و تقاضای نفت را افزایش داد.



منبع : تسنیم
 
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 33380
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *