۰

درخواست سریلانکا برای نفت نسیه

میزنفت- مردم سریلانکا برای تامین سوخت وسایل نقلیه خود مجبورند روزها در صف بنزین بایستند
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت، هم‌زمان با وقوع شدیدترین بحران اقتصادی ۷۰ سال اخیر در سریلانکا، گوتابایا راجاپاکسا، رئیس‌جمهوری این کشور، از ولادیمیر پوتین همتای روس خود خواسته به این کشور نسیه سوخت بدهد.


راجاپاکسا در حساب توئیتری خود از تماس تلفنی "بسیار سازنده" با رئیس جمهوری روسیه خبر داد که در آن وی درخواست حمایت مالی و اعتباری کرده است. سریلانکا پیش از این هم از جمله خریداران نفت روسیه بوده است.  

معترضان سریلانکایی هفته گذشته در اعتراض به شرایط معیشیتی در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور در "کلمبو" پایتخت تجمع کردند و از راجاپاکسا خواستند از سمت خود کناره‌گیری کند. گزارش‌ها نشان می دهد نرخ تورم سریلانکا در  ماه ژوئن (خرداد و تیر) به رکورد ۵۴.۶ درصد رسیده و قیمت مواد غذایی تقریبا دو برابر شده است.

درخواست رئیس‌جمهوری سریلانکا از پوتین پس از آن صورت می‌گیرد که «رانیل ویکرماسینگه» نخست‌وزیر این کشور روز سه‌شنبه هفته گذشته کشورش را «ورشکسته» خواند. هم اکنون دیگران می خوانندچگونه سهام عدالت را بفروشیم


از سوی دیگر، ذخایر ارز خارجی سریلانکا پس از عدم پرداخت بدهی های این کشور برای اولین بار در ماه مه به پایان رسیده و این بدان معنی است که این کشور برای پرداخت هزینه واردات سوخت دچار مشکل شده است.

گزارش‌های رسیده از این کشور آسیایی نشان می‌دهد مردم برای تامین سوخت وسایل نقلیه خود مجبور هستند روزها در صف بنزین بایستند و دولت برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، دور کاری را تشویق می‌کند.

تلاش سریلانکا برای واردات نفت از روسیه در حالی است که کشورهای غربی در بحبوحه تحریم‌ها به دلیل حمله به اوکراین از واردات انرژی روسیه اجتناب می کنند، اما کشورهای دیگری مانند چین و هند نفت روسیه را با تخفیف خریداری می کنند.

منبع: ایرنا
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 33410
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *