۰

کشف نفتی جدید روسیه در قطب شمال

میز نفت - شرکت دولتی روس نفت کشف ذخایر نفت به میزان ۸۲ میلیون تن در دریای پچورا در منطقه آرکتیک را تایید کرد.
قطب شمال | میز نفت
قطب شمال | میز نفت
به گزارش میز نفت ، روس نفت این میدان نفتی را در جریان عملیات حفاری در منطقه مدینسکو واراندیسکی کشف کرد و اکتشاف نفتی جدید را نشان دهنده پتانسیل نفتی قابل توجه استان تیمان-پچورا توصیف کرده است.

طبق گزارش پایگاه خبری آر تی روسیه، روس نفت در ۲۸ مجوز فراساحلی در منطقه آرکتیک که هشت مورد در دریای پچورا هستند، منافع بزرگی دارد.

این کشف نفتی جدید در حالی صورت گرفت که ایگور سچین، مدیرعامل روس نفت و از یاران نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک کنفرانس اقتصادی، تحریمهای غربی را غیرقانونی خواند.

روس نفت اواسط ماه ژوئن اعلام کرد پروژه نفتی وستوک در آرکتیک را ادامه خواهد داد. سچین این پروژه را تنها پروژه ای در جهان خوانده که می تواند تاثیر باثباتی در بازار نفت داشته باشد. وستوک تا سال ۲۰۳۳ سالانه ۱۱۵ میلیون تن نفت تولید خواهد کرد و حجم نفت تولید شده در این پروژه معادل ۲۰ درصد از کل تولید نفت روسیه در سال ۲۰۲۱ است.

شرکت بازرگانی کالای ترافیگورا ماه میلادی گذشته اعلام کرد قصد دارد ۱۰ درصد سهم خود در پروژه نفتی وستوک را بفروشد و به موج مهاجرت شرکتهای انرژی غربی بزرگی مانند بریتیش پترولیوم و شل از پروژه‌های روسی پیوست که در واکنش به جنگ در اوکراین صورت گرفته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پروژه‌های انرژی روسیه در پی خروج شرکت‌های بین‌المللی در بحبوحه تحریم‌های دولتی و تحریم‌های خودخواسته، با فشار لجستیکی و فناوری کم سابقه‌ای روبرو شده‌اند.

تحلیلگران غربی می‌گویند به دلیل تحریمها، روسیه فناوری لازم برای افزایش تولید نفت را ندارد اما سچین چنین عقیده ای را رد کرد و گفت: ما از دانش، تجربه و توانایی لازم برخورداریم و در این نوع پروژه ها، ۹۸ درصد از فناوری در روسیه تولید شده است.


منبع : ایسنا
 
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 33417
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *