۰

سوئیچ از گاز به نفت!

میز نفت - شرکت‌های انرژی‌بر فرانسه برای اجتناب از اختلال بیشتر در تامین گاز، به برنامه‌های اضطراری خود سرعت بخشیده و در تاسیساتشان تغییراتی داده‌اند تا به جای گاز، با نفت کار کنند.
گاز فرانسه | میز نفت
گاز فرانسه | میز نفت
به گزارش میز نفت، اویل پرایس نوشت:

مدیران ارشد فرانسوی متعددی که هفته جاری در یک کنفرانس اقتصادی و تجاری در جنوب فرانسه حضور پیدا کرده بودند، گفتند: برای خاموشی‌های احتمالی آماده می‌شوند.

فلوران منگو، رئیس شرکت میشلن که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تایر در جهان است، گفت: آنچه انجام دادیم، تبدیل دیگ‌ها بود تا بتوانند با گاز یا نفت کار کنند و اگر لازم باشد، حتی می‌توانیم از زغال‌سنگ استفاده کنیم. هدف از این کار، اجتناب از تعطیلی کارخانه در صورت بروز کمبود در تامین گاز است. وی افزود: کمبود گاز در اروپا محتمل است و نفت می‌تواند به عنوان یک گزینه جایگزین، استفاده شود.

رئیس شرکت میشلن گفت: چند روز طول می‌کشد تا تولید تایر در یک کارخانه آغاز شود؛ از این رو، حفظ مداوم تامین انرژی ضروری است.

روسیه در ژوئن، جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ که مسیر اصلی برای انتقال گاز طبیعی به غرب اروپاست را به ۴۰ درصد ظرفیت این مسیر، کاهش داد. سیاستمداران و صنعت نگران محدودیت بیشتر عرضه گاز از سوی روسیه به دلیل ادامه جنگ در اوکراین هستند.

در سراسر اروپا، صنعت به سوخت آلاینده‌تر از گاز روی آورده تا با افزایش هزینه‌های فعالیت اقتصادی و قیمتهای انرژی مقابله کند و اهداف بلندمدت استفاده از سوخت پاک و صفر کردن آلایندگی، در اولویت پایین‌تری قرار گرفته است.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه به مدیران شرکتهای فرانسوی حاضر در این کنفرانس گفت: آماده نشدن برای کمبود احتمالی گاز، غیرمسئولانه خواهد بود. بیایید برای قطع عرضه گاز روسیه، آماده شویم. اکنون این محتمل‌ترین سناریو است.

فرانسه برای تولید حدود ۷۰ درصد از برق خود، به نیروی هسته ای متکی است و در نتیجه در مقایسه با آلمان، وابستگی کمتری به گاز روسیه دارد. با این حال، شرکت نیروی EDF برای تامین نیازهای فرانسه به سختی تقلا می‌کند زیرا اختلالات در نیروگاه‌های فرسوده این شرکت، فشار بر باقی بخش انرژی را افزایش داده است. تولید انرژی در ۲۹ راکتور از ۵۶ راکتور هسته‌ای که تحت تعمیرات و بازرسی قرار دارند، متوقف شده است.

دولت فرانسه شرکت به شرکت بررسی می‌کند تا ببیند کدام شرکتها به تامین انرژی بی‌وقفه وابسته هستند. همچنین با محدود کردن قیمت خرده فروشی گاز و برق، در تلاش برای کاهش تاثیر افزایش قیمتهای انرژی تا پایان سال و کنترل نرخ تورم است.

رئیس یک شرکت صنعتی بزرگ که مایل نبود نامش فاش شود، در حاشیه این کنفرانس به رویترز گفت: بر این باور است که شرکتهای بزرگ به دنبال سوئیچ به نفت هستند.

کارلوس تاورس، مدیرعامل استلانتیس ماه گذشته گفته بود: این شرکت خودروسازی هم در حال بررسی گزینه‌هایی برای تولید انرژی خود در صورت کمبود انرژی است.

 میشال کورتیکا، وزیر انرژی سابق لهستان که کشورش برای تامین ۷۰ درصد انرژی مورد نیازش به زغال سنگ وابسته است، به مدیران فرانسوی در این کنفرانس گفت: اروپا زمستان امسال به سوی یک طوفان کامل پیش می‌رود.

منبع: ایسنا
سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۲۲
کد مطلب: 33429
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *