۰

وقتی میلر به ایران آمد|عکس

میز نفت - این دیدار الکسی میلر با محمود احمدی نزاد در ۲۴ تیر ۱۳۸۷ است؛ میلر در این دیدار گفته بود، گازپروم آماده است در توسعه میادین نفتی و‌ گازی ایران مشارکت کند؛ میلر به گفته خود با رئیس جمهور وقت ایران عمل نکرد و حالا مترجمش را به ایران می‌فرستد تا تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری امضا کند!
وقتی میلر به ایران آمد|عکس
به گزارش میز نفت، خبرگزاری رویترز درباره این دیدار نوشت: مدیر شرکت گازپروم برای دستیابی به فرصت های جدید تجاری روز گذشته (23 تیر) وارد ایران شد.

گازپروم نیز با انتشار بیانیه ای با اشاره به ملاقات الکسی میلر، مدیر اجرایی شرکت گازپروم و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران اعلام کرد: دو طرف درباره گسترش مجمع کشورهای صادرکننده گاز با یکدیگر گفت و گو کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: میلر و احمدی نژاد درباره لزوم توسعه بیشتر این مجمع به عنوان یک سازمان فعال بین المللی و ماندگار بحث و تبادل نظر کردند.

گازپروم در توسعه میدان گازی پارس جنوبی ایران حضور دارد.

همچنین در بیانیه این شرکت در باره دیدار میلر و  غلامحسین نوذری، وزیر نفت ایران و سیف الله جشن ساز، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران آمده است: میلر در باره تشکیل سرمایه گذاری مشترک در زمینه اکتشاف و تولید نفت و گاز در ایران و ساخت زیرساخت های حمل و نقل و پالایشگاهی با طرف ایرانی گفت و گو و در باره عرضه گاز روسیه به شمال ایران تبادل نظر کردند.

شرکت ملی نفت ایران و شرکت روسی گازپروم روز گذشته توافقنامه همکاری برای توسعه میدان های نفت و گاز ایران به امضا رساندند. غلامحسین نوذری در مراسم امضای این توافقنامه گفت: این تواقفنامه ابعاد گسترده ای دارد که میان دو کشور همسایه منعقد شده و جنبه های مختلفی در باره توسعه میدان های گازی و نفتی دو کشور دارد.
سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب: 33467
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *