۰

تحقیر ایران توسط گازپزوم

میز نفت - سال ۱۳۸۷ میلر به ایران آمد و‌ تفاهم‌نامه‌‌ای را با شرکت ملی نفت ایران امضا کرد؛ در این دوره اما وضعیت فرق کرده است. روس‌ها مترجم خود را به جلسه می‌فرستند و خود، از دور نظاره‌گر هستند. جالب اینجاست که رئوس تفاهم‌نامه امروز، همانی است که در سال ۱۳۸۷ به امضای طرفین رسیده بود.
به گزارش میز نفت، امضای تفاهمنامه 40 میلیارد دلاری ایران و گازپروم در حالی تیتر رسانه ها شد که عدم حضور مدیران گازپروم به ویزه الکسی میلر در تهران، یک پالس منفی به شرکت ملی نفت داد.

وحید حاجی پور در توییتی به این موضوع پرداخت و نوشت:«به جای حضور میلر، یک مترجم راهی شرکت ملی نفت شد تا این سند را به اطلاع روسها برساند»

نا، تفاهم‌نامه همکاری راهبری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم امروز (سه‌شنبه، ۲۸ تیرماه) به‌صورت آنلاین به امضای محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و ویتالی مارکلوف، قائم مقام مدیرعامل شرکت گازپروم رسید.

توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، سوآپ گاز و فرآورده، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و دیگر همکاری‌های علمی و فناورانه از جمله مهم‌ترین محورهای تفاهم‌نامه بوده است.

سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 33468
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *