۰
اطلاعیه گازپروم درباره تفاهمنامه با ایران

دروغ 40 میلیارد دلاری شرکت نفت

میز نفت - ​درحالی‌که روابط عمومی وزارت نفت درباره جزئیات تفاهم‌نامه نفتی با روسیه گفته حجم این تفاهم‌نامه 40 میلیارد دلار است، گازپروم فقط از امضای یک سند همکاری خبر داده است.
دروغ 40 میلیارد دلاری شرکت نفت
به گزارش میز نفت، روز گذشته محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت در حضور مترجم شرکت گازپروم سندی را امضا کرد که به اسم تفاهم‌نامه 40 میلیارد دلاری میان ایران و روسیه به افکار عمومی قالب شد. این تفاهم‌نامه یک سند غیر الزام‌آور است و به حدی ابتدایی و بی‌ارزش است که هیچ‌یک از مدیران شرکت گازپروم به ایران نیامدند و به‌جای خود، خانم مترجمی را در کنار خجسته مهر نشاندند تا وی این برگه را امضا کند.

اما در مقابل ادعای وزارت نفت که معتقد است 40 میلیارد دلار روس‌ها به‌زودی وارد کشور می‌شود، گازپروم در تارنمای رسمی خود فقط به امضای یک سند همکاری اکتفا کرده است که بسیار کلی‌تر از چیزی است که وزارت نفت از آن می‌گوید. نکته جالب‌تر اینجاست که گازپروم اصلاً اشاره‌ای به 40 میلیارد دلار نکرده است که همین موضوع نشان می‌دهد، پای یک دستاورد سازی دیگر در میان است.

اطلاعیه گازپروم از تفاهمنامه با ایران - میز نفت

این دومین باری است که ادعای وزارت نفت به این شکل از سوی طرف خارجی زیر سؤال می‌رود؛ چندی پیش است هم این وزارتخانه گفته بود تولید مشارکتی با عمان برای استخراج نفت از میدان هنگام در دستور کار است که طرف عمانی، هرگونه توافق با ایران برای این مهم را تکذیب کرد و وزارت نفت هم تصمیم گرفت پاسخی ندهد.

مشخص نیست این وزارتخانه با چه انگیزه‌ای دست به مانورهای تبلیغاتی توخالی می‌زند اما هر چه هست، به سود کشور نبوده و نیست.
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 33471
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *