روند کاهشی قیمت نفت ادامه دار شد

31 تير 1401 ساعت 19:39

میز نفت - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۱۳ سنت معادل ۱.۰۹ درصد افزایش به ۱۰۴ دلار و ۹۹ سنت رسید.


به‌گزارش میز نفت ، کمبود عرضه نفت و درگیری‌های ژئوپلیتیکی باعث افزایش قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در آسیا در روز جمعه شده‌است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 13 سنت معادل 1.09 درصد افزایش به 104 دلار و 99 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 4 سنت معادل 1.08 درصد افزایش 97 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.

 سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم فدرال‌رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره در هفته آینده هستند. مقامات این بانک اعلام کرده‌اند نرخ بهره در اجلاس 26 و 27 ژوییه احتمالاً 75 واحد افزایش می‌یابد. هر گونه تصمیم فدرال‌رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره در رشد اقتصاد دنیا تاثیر می‌گذارد.

درحالی‌که کاهش تقاضا در آمریکا قیمت نفت را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش قیمت 3 درصدی آن در روز گذشته شده بود، اما کمبود جهانی عرضه نفت همچنان از قیمت آن حمایت می‌کند. جنگ اوکراین کمبود عرضه نفت را تشدید کرده و آن را در سطح بالایی نگه می‌دارد.

قیمت نفت آمریکا طی دو روز گذشته پس‌از انتشار خبر کاهش 8 درصدی تقاضا برای بنزین در این کشور در فصل اوج سفرها و رانندگی کاهش‌یافت. اما نشانه‌های افزایش تقاضا در آسیا شاخص نفت خام برنت را بالا برد و باعث اولین افزایش قیمت هفتگی آن طی 6 هفته گذشته شد.

تقاضا برای بنزین و سوخت در هند در ماه ژوئن علی‌رغم افزایش قیمت‌ها به بالاترین رقم رسید. مصرف محصولات پالایشی در این کشور 18 درصد نسبت‌به سال قبل افزایش دارد و پالایشگاه‌های هند با بالاترین ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 33474

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33474/روند-کاهشی-قیمت-نفت-ادامه-دار

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir