۰

افزایش صادرات روزانه نفت عراق

میز نفت -شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو) اعلام کرد صادرات نفت این کشور از میادین جنوبی احتمالاً تا ماه سپتامبر از ۳.۳ میلیون بشکه فعلی به ۳.۳۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، معاون رییس شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو) اعلام کرد صادرات نفت این کشور از میادین جنوبی احتمالاً تا ماه سپتامبر به 3.35 میلیون بشکه در روز می‌رسد. تولید نفت جنوب عراق در حال حاضر حدود 3.3 میلیون بشکه در روز است. دومین تولیدکننده بزرگ اوپک تولید خود را همگام با قرارداد اوپک پلاس افزایش می‌دهد.

وی گفت:«محدودیت صادرات و فعالیت‌های احیا و نوسازی که گاهی باعث توقف تولید نفت می‌شود، ظرفیت تولید ما را روی سطح فعلی 3.3 میلیون بشکه در روز نگه داشته‌است. اما این رقم مطمئنا بالاتر خواهد رفت. باید منتظر طرح‌های توسعه تأسیسات صادرات باشیم».

سومو انتظار دارد صادرات نفت سنگین و نفت متوسط بصره در ماه جاری میلادی به‌ترتیب حدود 1.1 و 2.2 میلیون بشکه در روز باشد.

اطلاعات سومو نشان می‌دهد عراق در ماه ژوئن 1.12 میلیون بشکه در روز نفت سنگین و 2.146 میلیون بشکه در روز نفت متوسط بصره را صادر کرده است. کل صادرات نفت جنوب عراق در این ماه به 3.266 میلیون بشکه در روز رسید.

صادرات کل این درجه‌های نفتی از پایانه‌های جنوب عراق در خلیج‌فارس انجام‌شده است که ماه‌هاست درحال توسعه هستند، اما طرح‌های توسعه‌ آنها بارها به تعویق افتاده‌است.

تولید نفت عراق 1 درصد در ماه ژوئن نسبت‌به ماه قبل‌از آن افزایش‌یافته بود، چون این کشور بالاتر از سهمیه خود طبق قرارداد اوپک پلاس تولید می‌کرد.

سهمیه تولید عراق در قرارداد اوپک پلاس برای ماه ژوئیه به 4.58 میلیون بشکه در روز رسیده‌است، درحالی‌که در ماه قبل برابر با 4.509 میلیون بشکه در روز بود.

کل تولید نفت عراق که شامل تولید از منطقه نیمه‌خودمختار کردستان هم می‌شود، در ماه گذشته میلادی به 4.515 میلیون بشکه در روز رسید. این رقم در ماه قبل‌از آن برابر با 4.47 میلیون بشکه در روز بود.


منبع : تسنیم
 
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 33477
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *