۰

اروپا یک قدم دیگر از تحریم‌ روسیه عقب نشست

میز نفت - بر اساس بیانیه شورای اروپایی این اتحادیه انجام تراکنش برای فروش نفت شرکت‌های دولت روس به کشورهای ثالث را مجاز خواهد کرد.
اروپا و روسیه | میز نفت
اروپا و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شورای اروپایی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد انجام تراکنش برای شرکت‌های دولتی صادرات نفت روسیه شامل گازپروم و روس‌نفت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای فروش نفت به کشورهای ثالث مجاز کند.

در این بیانیه آمده است: با هدف جلوگیری از هرگونه تبعات منفی برای امنیت غذایی و انرژی در سراسر جهان اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا مستثنی بودن تحریم‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تراکنش‌های شرکت‌های روس در حوزه فروش و حمل و نقل نفت به کشورهای ثالث و محصولات کشاورزی بسط دهد.

این بدان معناست که شرکت‌های دولتی روس از این پس می‌توانند برای حمل و نقل نفت به کشورهای ثالث با شرکت‌های اروپایی همکاری کنند.

در ماه مارس اتحادیه اروپا هرگونه انجام تراکنش بین شرکت‌های اروپایی و شرکت‌های دولتی روسیه از جمله روس‌نفت، ترنس نفت، گازپروم نفت و سوفکام‌‌فلوت، که بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی روسیه به شمار می‌رود، را ممنوع کرده بود.

البته قبلا اتحادیه اروپا هرگونه تراکنش برای حمل و نقل یا واردات گاز طبیعی، نفت و محصولات پتروشیمی و برخی فلزات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از تحریم‌های خود مستثنی کرده بود. اروپا ماه گذشته میلادی و در قالب ششمین بسته تحریمی خود علیه مسکو، حمل و نقل دریایی نفت روسیه به کشورهای اروپایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریم کرده و شرکت‌های بیمه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ارائه خدمات به محموله‌های نفتی روسی منع کرده بود.


منبع : فارس
 
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 33496
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *