آمریکا باید ذخایر استراتژیک را حفظ کند

3 مرداد 1401 ساعت 13:22

میز نفت - یکی از مشاوران برتر بایدن در زمینه انرژی در روز جمعه اعلام کرد آمریکا دیگر یک عرضه‌کننده نفت نخواهد بود و باید ذخایر استراتژیک را حفظ کند.


به‌گزارش میز نفت ، آموس هوکشتاین، یکی از مشاوران برتر بایدن در زمینه انرژی در روز جمعه گفت دولت آمریکا برداشت نفت از ذخایر استراتژیک را ادامه نخواهد داد.

وی تاکید کرد آمریکا دیگر یک عرضه‌کننده نفت نخواهد بود. ذخایر استراتژیک باید حفظ شوند.

وی قول داد پایان دادن به برداشت از ذخایر استراتژیک شوک عرضه ایجاد نکند. طبق گفته هوکشتاین، بخش خصوصی اطمینان داده می‌تواند در صورت عدم دسترسی به این ذخایر، تولید خود را افزایش دهد.

وی گفت حداقل برخی شرکت‌های انرژی در حال سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید هستند‌. بنابراین ترسی در مورد افزایش قیمت در فصل پاییز وجود نخواهد داشت.
قیمت نفت خام در روز جمعه به کمتر از 95 دلار در هر بشکه رسید و متوسط قیمت بنزین در آمریکا 4 دلار و 41 سنت در هر گالن بود، یعنی کاهش نسبت‌به همین دوره در ماه گذشته.

هوکشتاین گفت رؤسای چندین شرکت انرژی قول داده‌اند 800 هزار تا 1 میلیون بشکه در روز تا پایان سال جاری میلادی به تولید نفت اضافه شود که می‌تواند جایگزین 1 میلیون بشکه‌ای شود که در حال حاضر از ذخایر استراتژیک برداشت می‌شود.

وی قول داد قیمت بنزین تا 4 دلار در هر بشکه پایین بیاید اما گفت نمی‌تواند آن را ضمانت کند چون عوامل خارجی بسیاری بر قیمت بنزین تاثیر می‌گذارند.

از طرف دیگر سران انرژی منتقد تقاضا برای افزایش سریع تولید هستند و نگرانند مسیر اشتباهی را طی کنند. 2 سال پیش شرکت‌های انرژی آمریکا تولید خود را افزایش دادند و بعد نتوانستند نفت جدید را به بازار برسانند و ضرر و زیان هنگفتی متحمل شدند. قیمت نفت در 2020 تا محدوده منفی سقوط کرد.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 33502

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33502/آمریکا-باید-ذخایر-استراتژیک-حفظ-کند

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir