۰

پیشنهاد جدید تحریمی علیه روسیه

میز نفت - سناتورهای آمریکایی، با معرفی لایحه‌ای، خواستار تحریم خرید نفت و فرآورده‌های انرژی دیگر روسیه توسط چین شدند.
تحریم روسیه | میز نفت
تحریم روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، واردات نفت روسیه به چین امسال که خریداران اروپایی در واکنش به جنگ در اوکراین، از معامله با روسیه خودداری کرده‌اند، افزایش پیدا کرده و بزرگترین واردکننده نفت جهان از ارزانی بشکه‌های نفت روسیه بهره برده است. قطع جریان صادرات نفت روسیه به چین، باعث خواهد شد پکن با خریداران دیگر مانند هند برای دریافت نفت خاورمیانه و آفریقا، رقابت جدی‌تری داشته باشد و احتمالا باعث افزایش قیمتها شود.

مارک روبیو، سناتور جمهوریخواه فلوریدا به همراه ریک اسکات، سناتور هم‌ایالتی خود و کوین کرامر از داکوتای شمالی لایحه‌ای را معرفی کردند که نهادهای بیمه‌گر یا ثبت کننده نفتکشهای حامل نفت یا گاز طبیعی مایع از روسیه به چین را مجازات می‌کند.

روبیو گفته است چین با خرید نفت روسیه، از این کشور در جنگ اوکراین حمایت کرده است. هر نهادی از جمله شرکتهای دولتی چین که به این تلاشها کمک می‌کنند، باید با عواقب ناگوار روبرو شوند.

این پیشنهاد باید در سنا که تحت کنترل دموکرات‌هاست، رای بیاورند و برخلاف سیاست دولت بایدن است که قصد دارد همزمان با محدود نگه داشتن درآمدهای نفتی روسیه، جریان نفت این کشور را حفظ کند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا پیشنهاد سقف قیمت را مطرح کرده که به خریداران اجازه می‌دهد از نفت روسیه با قیمتی پایین‌تر از نرخ بازار استفاده کنند. دولت آمریکا همچنان در تلاش برای متقاعد کردن متحدان اروپایی با این رویکرد است و به آنها اطمینان می‌دهد که روسیه با این اقدام، شیرهای نفت خود را نخواهد بست. یلن در ادامه تلاشهای برای اجرای این سیاست، در تماس تلفنی با ناظم زهاوی، وزیر دارایی انگلیس درباره پیشنهاد اعمال سقف قیمت روی نفت روسیه صحبت کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حمله نظامی روسیه به اوکراین، بازارهای نفت را ملتهب کرده و قیمتهای نفت را از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون حدود ۳۰ درصد افزایش داده است. کشورهای اروپایی در حال بررسی سهمیه بندی مصرف گاز طبیعی هستند که عمده آن از روسیه وارد می‌شود تا انرژی کافی در زمستان داشته باشند.



منبع : ایسنا
پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب: 33523
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *