۰

مشتریان گاز آمریکا را بشناسید

میز نفت - سازمان اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ این کشور توانسته رتبه نخست صادرات گاز LNG در جهان را از آن خود کند.
گاز آمریکا | میز نفت
گاز آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد روند افزایش صادرات گاز آمریکا به اروپا باعث شده تا این کشور در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ به بزرگترین صادر کننده گاز طبیعی مایع شده در جهان تبدیل شود.

این سازمان با اشاره به آمار موسسه «سدیگاز» اعلام کرده که صادرات گاز LNG آمریکا در نیمه سال ۲۰۲۲ معادل ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده و به روزانه ۱۱.۲ میلیارد فوت مکعب رسیده است.

افزایش ظرفیت صادراتی در کنار بالا رفتن قیمت و تقاضا به خصوص از سمت اروپا از جمله عواملی بوده که به آمریکا در افزایش صادرات گاز خود کمک کرده است.

از آنجا که بسیاری از کشورهای جهان در تلاش هستند تا از زغال سنگ به عنوان یک سوخت آلاینده فاصله گرفته و به سمت گاز بروند تقاضا برای LNG در بازار جهانی طی سال‌های گذشته به شکل قابل توجهی افزایش داشته است.

با توجه به آنکه ساخت تاسیسات جدید برای ایجاد ظرفیت صادرات گاز LNG  در آمریکا چند سال طول می‌کشد بعید به نظر می‌رسد که این کشور بتواند حداقل تا پیش از سال ۲۰۲۴ ظرفیت جدیدی برای صادرات lng ایجاد کند.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا گفته که در پنج ماه نخست امسال ۷۱ درصد کل گاز LNG صادراتی آمریکا به مقصد اتحادیه اروپا و انگلیس بوده است.



منبع : فارس
جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 33531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *