۰

تعطیلی یکی از بزرگترین بنادر بانکرینگ سوخت جهان

میز نفت - بارندگی شدید کم‌سابقه و وقوع سیل در امارات متحده عربی باعث تعطیلی ناگهانی یکی از بزرگترین بنادر بانکرینگ سوخت جهان شد و با وجود ازسرگیری تدریجی فعالیت در روز پنج شنبه، اختلالات همچنان مانع سوخت‌رسانی شده است.
بندر فجیره | میز نفت
بندر فجیره | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اگرچه در زمان نوشتن این گزارش، بلومبرگ گزارش کرد بازگشایی بندر فجیره آغاز شده است اما بعضی از لنگرگاه‌ها همچنان خدمات‌دهی ندارند.

پس از این که فعالیت‌ها در بندر فجیره بر اثر وضعیت جوی غیرمعمول، با اختلال روبرو شد، ارتش برای هدایت عملیات امداد در استان فجیره به کمک طلبیده شد. پایگاه خبری MSN با اشاره به بیانیه‌های دولتی گزارش کرد بیش از ۸۰۰ نفر تاکنون امدادرسانی شده‌اند و ۳۸۰۰ نفر به پناهگاه‌های اضطراری انتقال یافته‌اند.

بندر فجیره که در کرانه شرقی امارات متحده عربی است، دروازه استراتژیکی به سوی بندر هرمز است که یک پنجم از نفت جهان از طریق آن عبور می‌کند. کانال آب عمیق این بندر برای نفتکش‌های بزرگ، فجیره را به قطب اصلی بانکرینگ در خاورمیانه تبدیل کرده است.

آرگوس به نقل از یک معامله‌گر بانکر نوشت: این بندر کاملا تعطیل شده و وی تاخیر بیشتر و عقب افتادن تحویل محموله‌ها را پیش بینی می‌کند.

بارندگی‌های اخیر، بالاترین سطح بارش در این امیرنشین در حدود سه دهه گذشته به شمار می‌رود و هواشناسی ۲۲۱.۸ میلی‌متر بارندگی را ثبت کرده‌ است و تصاویر ویدیویی محلی نشان می‌دهد بسیاری از بخشهای این استان، دچار آب گرفتگی شده‌اند.

بندر فجیره که در سال‌های اخیر ارتقاهای بانکرینگ بسیاری داشته است، با تاخیرهای طولانی مواجه شده است. این تاخیرهای طولانی این اواخر باعث شد بعضی از صادرکنندگان این منطقه، محموله‌های خود را به مقصد عمان و عراق تغییر دهند تا زمان انتظار را کاهش دهند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، فجیره در ژوئن، پایین‌ترین حجم فروش سوخت سوخت دریایی را در چهار ماه گذشته گزارش کرده‌اند که ۲.۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و بیش از ۱۳ درصد در مقایسه با ماه مه سال ۲۰۲۲، کاهش داشت.


منبع : ایسنا
 
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 33540
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *