۰

جایگاه نفت در سبد صادراتی آمریکا

میز نفت - نشریه فوربس گزارش داده که سهم نفت از کل سبد صادراتی آمریکا طی 5 سال گذشته بیش از 5 برابر شده است.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، صادرات نفت خام فقط یک قدم تا تبدیل شدن به ارزشمندترین کالای صادراتی آمریکا فاصله دارد.

در حالی که تا همین 5 سال پیش نفت فقط یک درصد از کل ارزش صادرات آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل می‌داد، اما حالا فقط یک قدم تا رسیدن به ارزشمندترین کالای صادراتی این کشور فاصله دارد.

نکته حائز اهمیت آنکه در حالی نفت خام  جایگاه دومین کالای صادراتی آمریکا از نظر ارزش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خود اختصاص داده که بنزین و فرآورده‌های نفتی بیشترین ارزش صادراتی آمریکا را مال خود کرده‌اند.

تا همین چند سال پیش فروش هواپیما و قطعات یدکی صنعت هوانوردی ارزشمندترین حوزه صادراتی در آمریکا محسوب می‌شد، اما حالا به جایگاه چهارم نزول کرده است. پس از نفت هم سومین حوزه صادرات آمریکا از نظر ارزش مربوط به گاز و میعانات گازی هستند. به طور کلی حامل‌های انرژی 11.4 درصد کل ارزش صادرات آمریکا طی سال جاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل می‌دهند.

گزارش نشریه فوربس نشان می‌دهد که بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی اداره آمار آمریکا طی 5 سال گذشته سهم صادرات نفت از کل صادرات آمریکا 5.3 برابر شده است.

پنجمین کالای صادراتی آمریکا نیز خودروی سواری بوده و تراشه‌های کامپیوتری هم ششمین حوزه صادراتی این کشور از نظر ارزش بوده است. صادرات پلاسما و واکسن هم جایگاه هفتم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آن خود کرده است.

کانادا، انگلیس، کره جنوبی، هند و سنگاپور بزرگ‌ترین بازارهای صادرات نفت آمریکا در سال 2022 بوده‌اند و آمریکا به ترتیب 4.4، 4.4، 2.5، 4.2، 4.8 میلیارد‌ دلار به این کشورها نفت صادر کرده است.

در سال 2021، هند، کره جنوبی،‌ کانادا، هلند و چین بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت آمریکا بودند که به نظر می‌رسد در سال جاری چین خرید نفت خود از آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پایین آورده است.


منبع : فارس
 
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 33551
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *