۰
هشتک سازی عجیب در فضا مجازی

عملیات فریب بنزینی کلید خورد

میز نفت - از روز گذشته تعدادی از خبرنگاران و فعالان مجازی نزدیک به دولت، در یک حرکت ناشیانه هشتکی را در فضای مجازی داغ کردند که حاکی از یک پروژه مهم رسانه‌ای در صنعت نفت است.
توییتر | میز نفت
توییتر | میز نفت
به گزارش میز نفت، به گزارش میز نفت، هم‌زمان با امضای تفاهم‌نامه ساخت دو پالایشگاه نفتی، هشتکی با عنوان بهینه‌سازی مصرف سوخت در توییتر شکل گرفت که در همه توییت های منتشرشده، اکانت های رئیس‌جمهور و جواد اوجی تگ شده بودند تا مثلاً جنبه مطالبه گری پیدا کند.

همه افرادی که با این هشتک توییت زدند، یا خبرنگاران اصولگرا و از یک طیف مشخص بودند و یا اکانت های سایبری که در زمین اصولگرایان به فعالیت مجازی مشغول هستند.

موضوع هم ازاین‌قرار است که با توجه به کاهش تولید بنزین و افزایش مصرف که زمزمه افزایش قیمت و واردات بنزین را تشدید کرده، این قبیل مانورهای رسانه‌ای به دنبال زمینه‌سازی برای تصمیم بعدی دولت است.

دولت قصد دارد برای پوشش کم‌کاری خود در این حوزه، مردم را به کاهش مصرف ترغیب کند تا شاید بتواند بنزین را با قیمت 27 سنت به فروش برساند!

به همین دلیل، پروژه‌ای طراحی شده که اکانت های سازمانی و حزبی، به‌طور ناشیانه و فراگیر هشتک بهینه‌سازی مصرف سوخت را داغ کنند تا کسی سراغ کم‌کاری دولت در تأمین نیازهای بنزین مردم را نگیرد.

این در حالی است که از ماه گذشته، وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش مدام از افزایش مصرف بنزین و عدم مصرف بهینه بنزین انتقاد کرده و اماره‌ای عجیبی را منتشر کرده‌اند. در مرحله بعدی هم هشتک سازی و صحنه‌سازی برای مصرف بهینه مردم در دستور کار قرار گرفته است تا همه‌چیز گردن مردم و سایر دستگاه‌ها بیفتد.

البته این سناریوی بچه‌گانه، برای آنکه عادی جلوه کند حالتی مطالبه گرانه از دولت دارد و توسط اکانت هایی دنبال می‌شود که از راه رفتن دولتی‌ها هم دستاورد می‌سازند. اجرای این سناریو نیز، چنان ناشیانه دنبال می‌شود که بیشتر اکانتهای منتشرکننده این هشتک، تویتت های یکدیگر را بازنشر می‌کنند تا ثابت شود پای یک پروژه در میان است.

به نظر می‌رسد، وزارت نفت حساب ویژه‌ای روی شبکه‌های مجازی به‌ویژه توییتر باز کرده است اما به‌قدری ناشیانه عمل می‌شود که رسوایی بزرگی را به بار می‌آورد.
سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۲۱
کد مطلب: 33561
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *