۰

ضرر گازی غول‌های ژاپنی‌

میز نفت - غول‌های بازرگانی ژاپنی میتسویی و میتسوبیشی مجموعا ۲۱۸ میلیارد ین (۱.۷ میلیارد دلار) ارزش سرمایه گذاری‌هایشان را در ارتباط با یک پروژه گاز طبیعی مایع (LNG) روسی کاهش دادند.
LNG | میز نفت
LNG | میز نفت
به گزارش میز نفت ، میتسویی ارزش سرمایه‌گذاری خود در تاسیسات LNG ساخالین ۲ را به میزان ۱۳۶.۶ میلیارد ین نسبت به سطح اواخر مارس کاهش داد و میتسوبیشی ۸۱.۱ میلیارد ین ضرر و زیان یکباره را ثبت کرد. این دو شرکت به اتفاق ۲۲.۵ درصد سهم در این پروژه داشتند که به فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، باید به یک شرکت دولتی جدید روسی منتقل شود. طبق فرمان پوتین، گازپروم سهم خود را در ساخالین ۲ حفظ می کند اما دیگران ظرف مدت یک ماه باید از دولت روسیه برای داشتن سهمی در شرکت جدید درخواست کنند و دولت موافقت با درخواست آنها را بررسی خواهد کرد.

شرکت شل با ۲۷.۵ درصد سهم تنها سرمایه گذار خارجی در ساخالین ۲ است و باقی سهم این پروژه به گازپروم تعلق دارد. این شرکت پیش از این میلیاردها دلار ضرر مربوط به سرمایه‌گذاری‌هایش در روسیه را ثبت کرده  اما مشخص نکرده است چه میزان از این ضرر مربوط به تاسیسات صادرات LNG شمال ژاپن بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، میتسویی در حال مذاکره پروژه LNG روسی با دولت ژاپن و شرکای تجاری خود است. کویچی هاگیدا، وزیر بازرگانی ژاپن اظهار کرد که به دولت آمریکا اعلام کرده است دولت قصد دارد سهم ژاپن در این پروژه که برای امنیت انرژی این کشور حیاتی است را حفظ کند.

ساخالین ۲، یکی از بزرگترین پروژه‌های LNG جهان با تولید ۱۲ میلیون تن است. محموله‌های این پروژه به ژاپن، کره جنوبی، چین، هند و کشورهای آسیایی دیگر می‌روند.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 33569
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *