موافقت اوپک با افزایش تولید نفت

12 مرداد 1401 ساعت 18:57

میز نفت - رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت، اوپک پلاس با افزایش 100 هزار بشکه ای تولید نفت این گروه در ماه سپتامبر موافقت کرده‌اند.


به گزارش میز نفت ، رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشت، اوپک پلاس با افزایش 100 هزار بشکه‌‌ای تولید نفت این گروه در ماه سپتامبر موافقت کردند.

اوپک پلاس، شامل کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت نظیر روسیه است. این گروه از ابتدای شیوع کرونا و کاهش تقاضا، به میزان 10 میلیون بشکه از تولید خود کم کردند تا مانع از فزونی نفت در بازار شوند. با بهبود شرایط و کاهش شیوع کرونا، این گروه به تدریج شروع به افزایش تولید کردند.

اوپک پلاس در نشست گذشته خود در اوایل ماه جولای تصمیم گرفت تا به افزایش تولید بیشتری داشته باشد و ماهانه 648 هزار بشکه در روز در ماه‌های جولای و آگوست تولید داشته باشد. رقم قبلی افزایش تولید این گروه 432 هزار بشکه در روز بود. 

قرار بود، اوپک پلاس تمام کاهش تولید خود که در سال 2020 اجرا کرده را جبران کند. اما اوپک پلاس تا ماه ژوئن، به علت تحریم برخی از اعضا و کمبود سرمایه گذاری در سایر کشورها که توانایی افزایش تولید آن را از بین برد، تقریبا 3 میلیون بشکه در روز از سهمیه تعیین شده عقب مانده بود.

بازار به میزان زیادی انتظار داشت که این گروه میزان تولید برای ماه سپتامبر را تغییر ندهد یا اندکی افزایش دهد، اما چند ساعت قبل از نشست قزاقستان از احتمال افزایش تولید اوپک پلاس در نشست امروز خبر داد.

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت، اوپک پلاس با افزایش 100 هزار بشکه ای تولید نفت این گروه در ماه سپتامبر موافقت کرده‌اند.



منبع : فارس


کد مطلب: 33575

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33575/موافقت-اوپک-افزایش-تولید-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir