۰

روسیه اتهام آلمان را رد کرد

میز نفت - روسیه ادعای شرکت آلمانی زیمنس انرژی مبنی بر اینکه گازپروم برای تحویل نگرفتن توربین خط لوله نورد استریم بهانه آورده و با انجام این کار، جریان گاز به اتحادیه اروپا را کاهش داده است، رد کرد.
روسیه و آلمان | میز نفت
روسیه و آلمان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، روسیه ادعای شرکت آلمانی زیمنس انرژی مبنی بر اینکه گازپروم برای تحویل نگرفتن توربین خط لوله نورد استریم بهانه آورده و با انجام این کار، جریان گاز به اتحادیه اروپا را کاهش داده است، رد کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت: گازپروم واقعاً تمایل دارد که این توربین را تحویل بگیرد. به هر حال، این گازپروم نبود که تحریم ها را اعمال کرد. اما در این مورد، دریافت اسناد قانونی مبنی بر عدم تحریم توربین برای گازپروم مهم است. در این مورد، فقط کلمات مطلقاً کافی نیستند.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که زیمنس انرژی گازپروم را به دروغگویی متهم کرد چرا که تحریم‌های بین المللی مانع از بازگشت توربین خط لوله نورد استریم 1 از آلمان به روسیه شده است.


شبکه خبری تجاری روسی RBC به نقل از یک نماینده زیمنس انرژی در روز پنجشنبه گفت: هر چیزی که می توان در این باره گفت، گفته شده است، حتی صدراعظم آلمان دیروز آنجا بود و صحبت کرد، دیگر چیزی برای گفتن وجود ندارد... هیچ تحریمی از سوی اتحادیه اروپا علیه این توربین وجود ندارد، فقط این اظهارات درست نیست.

وی همچنین تأکید کرد که روسیه هر روز دلایل مختلفی را برای این‌که چرا گازپروم نمی تواند توربین را بپذیرد، ذکر می کند.

روز چهارشنبه گازپروم تحریم های غرب را دلیل عدم امکان تحویل توربین نورد استریم که برای افزایش حجم گاز به آلمان ضروری است، اعلام کرد.

گازپروم در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم‌های تحریمی کانادا، اتحادیه اروپا، انگلیس و ناهماهنگی وضعیت فعلی با تعهدات قراردادی فعلی زیمنس، تحویل توربین 073 به (ایستگاه کمپرسور) پورتووایا را غیرممکن کرده است.

تا زمان نگارش این مقاله، این توربین در آلمان باقی مانده است.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب: 33578
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *