۰

اروپا طرح سهمیه بندی گاز را تصویب کرد

میز نفت - شورای اروپا طرحی را تصویب کرد که براساس آن کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌بایست مصرف گاز خود را تا ۱۵ درصد در ماه‌های آینده کاهش دهند.
اتحادیه اروپا | میز نفت
اتحادیه اروپا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شورای اروپا روز جمعه طرحی را تصویب کرد که براساس آن کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌بایست مصرف گاز خود را تا 15 درصد در ماه‌های آینده کاهش دهند.

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت شورای اروپا آمده است که این اقدام با هدف افزایش امنیت انرژی این اتحادیه از طریق صرفه جویی در گاز برای زمستان پیش رو در پرتو اختلالات احتمالی عرضه این محصول از روسیه صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است که کشورهای عضو توافق کردند که مصرف گاز خود را بین 1 اوت 2022 تا 31 مارس 2023 به میزان 15 درصد نسبت به سطح متوسط ​​مصرف خود در پنج سال گذشته کاهش دهند.

بر اساس این گزارش، کشورها می‌توانند اقداماتی را که خودشان انتخاب می‌کنند برای کاهش تقاضا و مصرف گاز به کار گیرند.

شورای اروپا همچنین تأکید کرد که این حق را برای خود محفوظ می‌داند که "هشدار اتحادیه" را در مورد امنیت عرضه گاز اعلام کند که در آن صورت، کاهش مصرف گاز اجباری خواهد شد.

برخی از معافیت‌ها نیز به چند کشور عضو که دارای موقعیت‌ خاص هستند اعطا شده است، مانند کشورهایی که به شبکه‌های گاز یا شبکه‌های برق سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا متصل نیستند.

این بیانیه می افزاید: این مقررات اکنون در نشریه رسمی (اتحادیه اروپا) منتشر می‌شود و از روز بعد لازم الاجرا خواهد بود.

اتحادیه اروپا شاهد کاهش عرضه گاز از سوی روسیه از طریق خط لوله نورد استریم 1 بوده است و اکنون نگران است که مسکو این جریان را به طور کامل متوقف کند.

روسیه بارها وجود چنین طرح هایی را رد کرده و گفته است که همچنان تامین کننده قابل اعتمادی است اما تحریم های بین‌المللی مانع از انتقال گاز با ظرفیت کامل می شود.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب: 33581
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *