قوانین جدید گازی برلین

22 مرداد 1401 ساعت 14:33

میز نفت - وزیر اقتصاد آلمان هفته گذشته گفت دولت این کشور اقدامات ویژه‌ای را برای کاهش ۲ درصدی مصرف گاز در بخش عمومی و خصوصی در پیش گرفته است.


به‌گزارش میز نفت ، مقامات دولت آلمان اعلام کردند با توجه به کاهش شدید عرضه گاز روسیه به اروپا، اقدامات جدیدی برای کاهش 2 درصدی مصرف گاز در این کشور اتخاذ شده که نیازمند کاهش مصرف توسط بخش خصوصی و عمومی است.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان هفته گذشته گفت دولت این کشور اقدامات ویژه‌ای را برای ذخیره انرژی در نظر گرفته است، اقداماتی مانند حداکثر گرمایش 19 درجه‌ای برای ساختمان‌های عمومی.

طبق این اقدامات جدید، سالن‌های بزرگ به‌جز در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها نیازی به گرم شدن ندارند، استخرهای خصوصی نباید گرم شوند و نورپردازی ساختمان‌ها و بناهای یادبود باید خاموش شود تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود.نورپردازی تبلیغات هم از 10 شب تا 6 صبح خاموش خواهد بود.

حدود نیمی از خانواده‌های آلمانی برای گرمایش خود وابسته به گاز هستند و 13 درصد از برق آلمان از سوخت‌های فسیلی گرفته می‌شود. گاز یک‌سوم انرژی صنعت را در این کشور تامین می‌کند. نیمی از این گاز طی سال‌های اخیر از روسیه وارد شده‌است.

آلمان باید مصرف گاز خود را 20 درصد نسبت‌به قبل از آغاز جنگ اوکراین کاهش دهد تا بتواند زمستان را بدون سهمیه‌بندی گاز سپری کند.

انتظار می‌رود صرفه‌جویی در بخش خانگی و صنعتی مصرف انرژی در آلمان را بین 5 تا 10 درصد پایین بیاورد و جایگزینی نیروگاه‌های زغال‌سنگ و نیروگاه‌های برق گازسوز 3 تا 5 درصد دیگر صرفه‌جویی داشته باشد. مصرف در آلمان همین حالا هم با توجه به قیمت بالای گاز 8 درصد کاهش‌یافته است.

آلمان برای گذراندن ماه‌های سرد زمستان به تاسیسات ذخیره‌سازی گاز و پایانه‌های گاز طبیعی مایع هم وابسته‌است .


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 33610

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33610/قوانین-جدید-گازی-برلین

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir