۰

مخازن گازی آلمان 75 درصد پر شد

میز نفت - [آلمان به هدف پر کردن 75 درصد از ذخایر گاز خود رسید]آلمان اعلام کرد تاسیسات ذخیره‌سازی گاز آن چند هفته قبل‌از موعد مقرر در جمعه هفته گذشته بیش از ۷۵ درصد پر شده‌اند.
مخازن گازی آلمان | میز نفت
مخازن گازی آلمان | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، گروه اپراتورهای گاز آلمان GIE اعلام کرد تاسیسات ذخیره‌سازی گاز این کشور چند هفته قبل‌از موعد مقرر در جمعه هفته گذشته بیشتر از 75 درصد پر شدند.

آلمان 23.3 میلیارد مترمکعب ذخایر زیرزمینی گاز دارد، یعنی کمی بیشتر از یک‌پنجم از 100 میلیارد مترمکعب گازی که در 2021 مصرف کرده بود.واحد ذخیره‌سازی Rehden که ظرفیت 4 میلیارد مترمکعب گاز را دارد، 54 درصد پر شده‌است.

آلمان پس‌از کاهش عرضه گاز توسط روسیه به‌عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده آن، مرحله 2 از طرح اضطراری سه‌مرحله‌ای را اجرایی کرده‌است. این اقدام مشکلات فراوانی برای صنعت آلمان که یک‌چهارم تقاضای گاز این کشور را در اختیار دارد، به وجود آورده‌است.

روسیه از اواسط ماه ژوئن جریان گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم 1 را به‌شدت کاهش داده و درحال‌حاضر تنها 20 درصد از مقدار گاز توافق‌شده را به این قاره ارسال می‌کند. روسیه مقصر این کاهش عرضه را تاخیر در تحویل تجهیزات می‌داند اما اروپا آن را یک اقدام سیاسی اعلام کرده‌است.

طبق برنامه دولت آلمان، تاسیسات ذخیره‌سازی گاز این کشور باید تا اول سپتامبر به 75 درصد برسد و پس‌از آن تا اول اکتبر 85 درصد و تا اول نوامبر 95 درصد پر شود. این تصمیم برای جلوگیری از بحران گاز در زمستان گرفته شده‌است.

آلمان برای رسیدن به این هدف باید واردات گاز طبیعی مایع را افزایش داده و مصرف انرژی را پایین بیاورد.



منبع : تسنیم
 
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 33631
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *