۰
گزارش جالب رویترز:

سرمایه گذاری مخفیانه در نفت روسیه

میز نفت - خبرگزاری رویترز گزارش داد شرکت سرمایه گذاری سعودی کینگدام هولدینگ که توسط شاهزاده ولید بن طلال اداره می‌شود، در فاصله ماه‌های فوریه و مارس مخفیانه در سه شرکت نفت و گاز روسی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.
ولید بن طلال | میز نفت
ولید بن طلال | میز نفت
به گزارش میز نفت، اسناد مالی این شرکت که روز یکشنبه منتشر شد نشان می‌دهد کینگدام هولدینگ که ۱۶.۹ درصد آن متعلق به صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد این کشور است، در ماه فوریه در گواهی‌های سپرده بین المللی گازپروم و روس نفت به ترتیب به ارزش یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال سعودی (۳۵۷.۸۵ میلیون یورو) و ۱۹۶ میلیون ریال سعودی سرمایه گذاری کرده است.

این شرکت همچنین در فاصله ماه‌های فوریه و مارس ۴۱۰ میلیون ریال سعودی در گواهی‌های سپرده آمریکایی شرکت لوک اویل سرمایه گذاری کرده است.

کینگدام هولدینگ در این اسناد به جزییات این سرمایه گذاری‌ها اشاره نکرده است، اما در حالی که کشور‌های غربی تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های روسی اعمال کرده اند، این شرکت احتمالا به دنبال سهام‌هایی با کمتر از ارزش واقعی آن‌ها بوده است.

منبعی آگاه ماه ژوئن در مورد امور کینگدام هولدینگ گفته بود سبک سرمایه گذاری ولید بن طلال بر فرصت‌های جدیدی متمرکز است که می‌توانند سودآور باشند، اما خطراتی دارند همچنین این شرکت به دنبال خرید سهام‌هایی با کمتر از ارزش واقعی آنهاست.

عربستان سعودی و دیگر کشور‌های حوزه خلیج (فارس) تاکنون تلاش کرده اند در مورد جنگ اوکراین موضعی بی طرف را داشته باشند که خشم برخی مسئولان غربی را در تلاششان برای منزوی کردن روسیه از نظر اقتصادی پس از حمله به اوکراین در ماه فوریه برانگیخته است.
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۵۵
کد مطلب: 33651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *