۰

خطر بروز فاجعه انسانی با کمبود سوخت

میز نفت - متخصصان بهداشت انگلیس به دولت این کشور درباره خطر یک بحران انسانی در فصل سرمای پیش رو به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی هشدار دادند.
خطر بروز فاجعه انسانی با کمبود سوخت
به گزارش میز نفت  به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس که دربرگیرنده تعدادی از نهادهای بهداشت عمومی است، می‌گوید: بسیاری از مردم انگلیس ممکن است در فصل سرما مجبور شوند بین ترک کردن وعده‌هایی از غذا برای گرم کردن خانه یا زندگی در سرما و رطوبت یکی را انتخاب کنند.

این سازمان با ابراز بیم نسبت به افزایش تعداد بیماران و مرگ و میر ناشی از زندگی در خانه‌های بسیار سرد در انگلیس، گفت: این تعداد در حال حاضر ۱۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.
بر اساس این گزارش،  طی هفته‌های آتی افزایش قابل توجهی در قیمت انرژی پیش‌بینی می‌شود، به طوری که قیمت برق برای افراد در یک سال، در ژانویه، بیش از سه برابر خواهد شد.
 
 «متیو تیلور» رئیس سازمان خدمات بهداشت ملی در انگلیس با بیان اینکه کشورش با یک بحران انسانی مواجه است، گفت: این وضعیت می تواند موجی از بیماری را در کشور ایجاد کند که تاثیرات ویژه‌ای بر مرگ و میر کودکان خواهد داشت.
وی افزود: اگر دولت تدابیر فوری اتخاذ نکند، این وضعیت باعث بحران بهداشت عمومی خواهد شد.

این در حالی است که دولت پیشبرد امور بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، در انتظار برگزاری انتخابات برای انتخاب جانشینی برای او در راس حزب محافظه‌کار است که نتایج آن اول سپتامبر اعلام می‌شود.

منبع : فارس
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 33672
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *