۰

عذرخواهی زیمنس آلمان از گازپروم

میز نفت - غول فناوری آلمان یعنی شرکت زیمنس به دلیل توییت تمسخرآمیز خود درباره توربین پمپاژ گاز خط لوله نورد استریم ۱ که به دلیل تحریم‌های بین المللی علیه روسیه هنوز در آلمان است، عذرخواهی کرد.
زیمنس | میز نفت
زیمنس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، غول فناوری آلمان یعنی شرکت زیمنس به دلیل توییت تمسخرآمیز خود درباره توربین پمپاژ گاز خط لوله نورد استریم 1 که به دلیل تحریم‌های بین المللی علیه روسیه هنوز در آلمان است، عذرخواهی کرد.

این تغییر لحن همزمان با اعلام روسیه مبنی بر توقف کامل ترانزیت گاز از طریق این خط لوله صورت گرفت.

زیمنس روز چهارشنبه در توییتی نوشت: توربین معروف ما هنوز در جایی که باید باشد، نیست. این (توربین) به تنهایی در کارخانه ما در مولهایم آن در رور Mülheim an der Ruhr قرار دارد. بیایید به این بیچاره لطف کنیم و یک لیست پخش در (برنامه) اسپاتیفای Spotify ایجاد کنیم.

زیمنس پیشنهاد کرد که این لیست با آهنگ «So Lonely» (بسیار تنها) اثر گروه خواننده پلیس The Police شروع شود.

با این حال، شرکت آلمانی جمعه شب متوجه شد که موضوع و "لحن" توییت آنها "نامناسب" بوده است و عذرخواهی کرد و گفت که آنها هرگز قصد صدمه زدن به احساسات کسی را نداشته اند.

این شرکت گفت: ما توییت خود را در مورد توربین حذف کردیم، که جنجالی بحث‌برانگیز را به راه انداخت.

با این حال، عذرخواهی علنی نتوانست منتقدان این شرکت را راضی کند و بلافاصله این شرکت با بمباران درخواست‌های جدید برای توقف هرگونه تجارت با روسیه، محکوم کردن مسکو و اهدای کل درآمد به اوکراین مواجه شد.

مدت کوتاهی پس از آنکه گازپروم اعلام کرد تمام جریان گاز طبیعی به اتحادیه اروپا از طریق خط لوله نورداستریم 1 از 31 اوت تا 2 سپتامبر متوقف می شود، شرکت زیمنس این عذرخواهی را مطرح داد.

در ماه گذشته میلادی، صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق این خط لوله کاهش یافت و به 20 درصد از حداکثر ظرفیت خود رسید چرا که بقیه توربین‌های پمپاژ گاز نیاز به تعمیر اساسی داشتند، در حالی که یکی از آنها مجوز خروج از آلمان را هنوز ندارد. قرار بود در ماه مه، پس از انجام تعمیرات در کانادا، این توربین به یک ایستگاه کمپرسور خط لوله در روسیه منتقل شود.

گازپروم تاکید کرده است که تحریم های غرب مانع بازگشت توربین شده و این موضوع تعمیر و نگهداری تجهیزات در آینده را نز تهدید می کند.

به گفته این شرکت، مدارک مربوط به بازگرداندن توربین درست نیست، زیرا توسط زیمنس انرژی صادر شده است و نه شرکتی که با گازپروم قرارداد دارد.



منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 33694
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *