۰

ترکیه واردات نفت روسیه را دو برابر کرد

میز نفت - داده‌های مؤسسه ریفینیتیو ایکون Refinitiv Eikon نشان می‌دهد که ترکیه واردات نفت خود را از روسیه افزایش داده و به بیش از دو برابر رسانده است.
ترکیه و روسیه | میز نفت
ترکیه و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، رویترز روز دوشنبه به نقل از داده‌های مؤسسه ریفینیتیو ایکون Refinitiv Eikon گزارش داد که ترکیه واردات نفت از روسیه را تا ماه اوت امسال به طور میانگین به بیش از 200 هزار بشکه در روز افزایش داده است.

این رقم نسبت به 98 هزار بشکه در روز ثبت شده طی مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از دوبرابری نشان می‌دهد.

در گزارش مؤسسه ریفینیتیو تاکید شده است که پالایشگاه‌های توپراس و استار ترکیه به میزان قابل توجهی مصرف نفت روسیه، هر دو نوع اورال و نور سیبری را افزایش دادند و در عین حال خرید نفت از دریای شمال، عراق و غرب آفریقا را کاهش دادند.

داده‌های این مؤسسه نشان می‌دهد که پالایشگاه استار از ژانویه تا اوت 2022 به طور متوسط ​​حدود 90 هزار بشکه در روز نفت از روسیه خریداری کرده است، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 48000 بشکه در روز بوده است.

بر اساس این داده ها، توپراس به طور متوسط ​​حدود 111000 بشکه در روز نفت روسیه را در این دوره خریداری کرده است که از رقم 8 ماهه سال گذشته که تنها 45000 بشکه در روز بود، بیشتر نشان می دهد.

یک تاجر در بازار نفت مدیترانه به رویترز گفت: انتخاب پالایشگاه های ترکیه واضح بود، چرا که آنها محدودیتی برای خرید نفت روسیه ندارند.

وی افزود که حاشیه سود خوب ناشی از پالایش نفت اورال به سود پالایشگاه‌های ترکیه کمک کرده است.

در ماه جاری میلادی، مسکو و آنکارا برای تقویت همکاری های اقتصادی در تجارت، حمل و نقل، کشاورزی، مالی، گردشگری و ساخت و ساز توافقاتی را امضا کردند.

این کشورها قصد دارند تجارت دوجانبه را تا سال 2030 به 100 میلیارد دلار افزایش دهند و در پروژه‌های انرژی همکاری خود را افزایش دهند. آنها همچنین توافق کردند که ترکیه بخشی از واردات گاز خود از روسیه را به روبل پرداخت کند.


منبع : تسنیم
 
چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 33713
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *