۰

واردات سوخت انگلیس از روسیه صفر شد

میز نفت - انگلیس در ژوئن با دنبال کردن هدف توقف کامل واردات گاز طبیعی و نفت روسیه در واکنش به جنگ در اوکراین، برای نخستین بار هیچ سوختی از این کشور وارد نکرد.
انگلیس و روسیه | میز نفت
انگلیس و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آماری که از سوی دفتر ملی آمار انگلیس منتشر شد، نشان داد واردات سوخت از روسیه، در ژوئن برای نخستین بار از سال ۱۹۹۷، صفر شد. میانگین واردات از روسیه به انگلیس، در یک سال منتهی به فوریه، ۴۹۹ میلیون پوند در ماه بود.

پیش از حمله نظامی مسکو به اوکراین، روسیه بزرگترین صادرکننده نفت پالایش شده به انگلیس بود و ۲۴.۱ درصد از کل واردات، از این کشور بود. همچنین روسیه منبع ۵.۹ درصد از واردات نفت خام و ۴.۹ درصد از واردات گاز به انگلیس بود.

اما در نتیجه تصمیم دولت انگلیس برای ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه، تا ژوئن هیچ واردات نفت پالایش شده، نفت خام، گاز، زغال سنگ، کک و بریکت از روسیه صورت نگرفت. ممنوعیت واردات، واردکنندگان انگلیسی را وادار کرد منابع دیگری را جست و جو کنند و واردات نفت پالایش شده از عربستان سعودی، هلند، بلژیک و کویت در ماه‌های اخیر افزایش یافت و تا حدودی واردات کمتر از روسیه را جبران کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مجموع واردات کالاها از روسیه در ژوئن به ۳۳ میلیون پوند بالغ شد که حدود ۹۷ درصد در مقایسه با میانگین سالانه پیش از جنگ در اوکراین، کاهش داشت.

دفتر ملی آمار انگلیس اعلام کرد اگر چه تحریم‌های اقتصادی، احتمالا عامل کاهش تجارت بوده اما تحریم خودخواسته شرکت‌ها و اقدام داوطلبانه برای جایگزین کردن کالاهای روسی، در این کاهش نقش داشته است. صادرات انگلیس به روسیه در ژوئن، بر مبنای ماه به ماه، رشد ملایم داشت اما در مقایسه با میانگین ماهانه ۱۲ ماه گذشته تا فوریه، دو سوم کاهش داشت. رشد صادرات انگلیس در ژوئن، با صادرات ۳۹.۱ میلیون پوند دارو روی داد که از تحریم‌ها معاف هستند.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 33718
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *