۰

شیل آمریکا در انتظار 200 میلیارد دلار

میز نفت - تولیدکنندگان شیل آمریکا امسال در مسیر کسب حدود ۲۰۰ میلیارد دلار هستند که برای رها شدن این صنعت از زیر بار بدهی‌هایش تا سال ۲۰۲۴ کافی خواهد بود و منابع مالی برای تولید بیشتر گاز طبیعی فراهم می‌کند.
شیل آمریکا | میز نفت
شیل آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت دیلویت در گزارشی اعلام کرد قیمت بالای نفت و انضباط مالی، به معنای آن است که  شرکت‌های حفاری شیل، سودآورترین سال تاریخ خود را تجربه خواهند کرد. این سود کم‌سابقه، بخشی از روند جهانی است که طی آن، صنعت نفت و گاز یک تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلار جریان نقدی آزاد تولید می‌کند. تولیدکنندگان آمریکایی پس از تسویه دیون و پرداخت سود به سهامداران، احتمالا به دلیل تقاضای بالایی که برای گاز طبیعی وجود دارد و قیمت بالای آن در سراسر جهان، به تولید میزان بیشتری گاز طبیعی متمرکز خواهند شد.

ایمی کرونیس از بخش نفت، گاز و مواد شیمیایی دیلویت در مصاحبه‌ای گفت: ما شاهد تغییر فعالیت بالادستی به سمت گاز طبیعی هستیم. شرکت‌های شیل، حوضه‌های گاز طبیعی آمریکا را دو برابر خواهند کرد و ممکن است پول کافی داشته باشند تا سرمایه‌گذاری در سوخت‌های کم آلاینده را افزایش دهند.

طبق آمار دیلویت، تفاوت اصلی رونق نفت و گاز امسال، قیمت‌های خیلی بالا نیست بلکه فقدان هزینه سرمایه صنعت در مقایسه با استانداردهای تاریخی است. اپراتورهای جهانی اکنون حدود ۶۰ درصد کمتر در مقایسه با سال ۲۰۱۴ (آخرین باری که نفت حدود ۱۰۰ دلار در هر بشکه معامله شد) برای پروژه‌های نفت و گاز هزینه می‌کنند.

جدا شدن سرمایه‌گذاری‌ها از قیمتهای نفت و هزینه سرمایه، اکنون به استاندارد جدید تبدیل شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این روند در شیل آمریکا که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار ضرر دید، قدرتمندتر بوده است. اما شرکت‌هایی که در دوران پاندمی دوام آوردند، به پاداش خود رسیدند. این صنعت کل ضرری که در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ دید را با سود بیشتری که تا پایان دهه جاری در افق دیده می‌شود، جبران خواهد کرد. تحلیل دیلویت، میانگین قیمت نفت برنت را ۱۰۶ دلار در هر بشکه برای سال ۲۰۲۲ و ۸۱ دلار در هر بشکه برای سال ۲۰۲۳ فرض گرفته است.


منبع : ایسنا
 
شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 33731
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *