۰

ذخایر گاز آلمان پر شد

میز نفت - خبر پر شدن زودتر از موعد ذخایر گاز آلمان، قیمت برق و گاز را در اروپا پایین آورده است.
ذخایر گاز آلمان | میز نفت
ذخایر گاز آلمان | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، قیمت برق و گاز طبیعی در اروپا به‌دنبال این خبر که ذخایر گاز آلمان سریع‌تر از هدف تعیین‌شده پر می‌شود، کاهش یافت.

شاخص گاز اروپا و همچنین قیمت برق در آلمان بیش‌از 20 درصد در روز دوشنبه کاهش داشت و افزایش قیمت چند هفته گذشته را جبران کرد. طبق گفته رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، ذخایر گاز این کشور در ماه آینده میلادی 85 درصد پر خواهند بود، یعنی زودتر از هدف تعیین‌شده در ماه اکتبر.

علی‌رغم این خبر خوشحال‌کننده برای بازار، هنوز هم خطراتی وجود دارد. حتی با وجود پر شدن کامل ذخایر، اگر جریان گاز روسیه به بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به‌طور کامل قطع شود، آلمان نمی‌تواند زمستان را پشت سر بگذارد. اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی اصلاحات فوری بازار برق در تلاش برای پایین آوردن قیمت است.


آلمان نتوانست جایگزینی برای گاز روسیه پیدا کنداین اظهارات جدید هابک بازار را تا حدی آرام کرده‌است. اما توجه‌ همه به ازسرگیری جریان گاز از خط لوله نورد استریم در اواخر این هفته معطوف شده‌است. دمای هوا در سراسر شرق اروپا پایین آمده و بسیاری از مناطق تلاش می‌کنند در مصرف گاز صرفه‌جویی بیشتری کنند.

کاهش عرضه گاز به اروپا باعث شده این منطقه طرح‌های بسیاری برای کاهش مصرف در نظر بگیرد. اروپا قصد دارد 15 درصد از مصرف خود را در فصل زمستان پائین بیاورد. دولت‌های اروپایی اقدامات سخت‌گیرانه‌ای برای محدود کردن مصرف انرژی در پیش گرفته‌اند مانند ممنوعیت روشنایی نمای بیرونی ساختمان‌ها و پایین آوردن دمای داخلی.

دراین‌بین، عرضه گاز نروژ به اروپا از طریق خط لوله، 20 درصد در ماه جاری میلادی کاهش‌یافته است. رقابت برای محموله‌های گاز طبیعی مایع هم در بحبوحه‌ محدود شدن عرضه بالا گرفته‌است.

قیمت شاخص برق در آلمان برای سال آینده میلادی که به اوج 1050 یورو در هر مگاوات ساعت رسیده بود، 29 درصد پایین آمده‌است. قیمت برق در آلمان و فرانسه 25 درصد در روز جمعه افزایش داشت.

منبع : تسنیم
 
سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 33752
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *