۰

روسیه بیشتر از حد انتظار نفت تولید کرد

میز نفت - رییس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تولید نفت روسیه علیرغم تحریم‌ها و از دست رفتن بازار اروپا بسیار بیشتر از حد انتظار بوده، اما احتمالا روند افزایش تولید این کشور با اجرایی شدن تحریم نفتی اروپا با مشکل مواجه می‌شود.
نفت روسیه | میز نفت
نفت روسیه | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، 6 ماه از حمله روسیه به اوکراین گذشته و تولید نفت این کشور همچنان بالاتر از حد انتظار است. اما متخصصان هشدار داده‌اند اجرایی شدن تحریم‌های غربی علیه واردات نفت روسیه روند افزایش تولید این کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

طبق آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، صادرات نفت روسیه 115 هزار بشکه در روز در ماه ژوئیه کاهش یافت و به 7.4 میلیون بشکه در روز رسید، درحالی‌که این رقم در ابتدای سال جاری میلادی برابر با 8 میلیون بشکه در روز بود. این در حالی است که متخصصان یک کاهش 2 تا 3 میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

جریان نفت خام و محصولات نفتی روسیه به آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، ژاپن و کره از زمان آغاز جنگ اوکراین حدود 2.2 میلیون بشکه در روز کاهش‌یافته است. دوسوم این مقدار به سایر بازارها راه یافته‌اند. درآمد صادرات روسیه از 21 میلیارد دلار در ماه ژوئن تا 19 میلیارد دلار در ژوییه کاهش‌یافته است که نتیجه کاهش میزان صادرات و همچنین پایین آمدن قیمت نفت است.

صادرات به هند توانسته تا حدی کاهش جریان نفت روسیه به غرب را جبران کند. هند در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی واردات نفت خام از آمریکا را 1 میلیون تن پایین آورده و خرید نفت ارزان‌قیمت روسیه را افزایش داد.

ترکیب واردات انرژی هند تفاوت بسیاری با سال گذشته دارد.نفت روسیه 2.2 درصد از سبد نفت خام هند را در سال گذشته میلادی تشکیل می‌داد و سهم آمریکا 9.2 درصد بود. اما درحال‌حاضر سهم روسیه از واردات نفت خام هند به 12.9 درصد رسیده و سهم آمریکا تا 5.4 درصد پایین آمده‌است.

هند در 2021 تنها 12 میلیون بشکه نفت خام روسیه را وارد کرد و بیشتر واردات آن از عراق، عربستان، امارات و نیجریه صورت می‌گرفت.

رییس آژانس بین‌المللی انرژی گفت:«با توجه به نبود شرکت‌های غربی، تأمین‌کنندگان فناوری و شرکت‌های خدماتی در روسیه، حفظ روند افزایش تولید برای این کشور بسیار سخت خواهد بود».


منبع : تسنیم
 
سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 33754
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *