بحران انرژی در انگلیس وخیم‌تر شد

12 شهريور 1401 ساعت 14:42

میز نفت - روزنامه گاردین با استناد به گزارش صندوق بین‌المللی پول (IMF)، اعلام کرد که تأثیر بحران انرژی بر خانوارهای بریتانیایی سخت‌تر از مردم سایر کشورهای غرب اروپا بوده است.


به گزارش میز نفت ، روزنامه گاردین روز پنجشنبه با استناد به گزارش صندوق بین‌المللی پول (IMF)، اعلام کرد که تأثیر بحران انرژی بر خانوارهای بریتانیایی سخت‌تر از مردم سایر کشورهای غرب اروپا بوده است.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که تفاوت بار هزینه بر خانوارهای کم درآمد و ثروتمند در بریتانیا بسیار بیشتر از سایر نقاط اروپاست.

به گفته صندوق بین المللی پول، علت این امر وابستگی شدید بریتانیا به گاز برای گرم کردن خانه ها و تولید برق در دوره افزایش قیمت‌ها بوده است.

علاوه بر این، بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، بریتانیا دارای کمترین تعداد خانه‌های بهینه‌سازی شده در زمینه انرژی در اروپای غربی است.

این تحقیق همچنین نشان داد که انتظار می‌رود متوسط ​​خانوارهای بریتانیایی در سال 2022، 8.3 درصد از کل قدرت خرید خود را به دلیل هزینه بالاتر قبض‌های انرژی از دست بدهد. این در حالی است که در آلمان و اسپانیا این رقم 4 درصد پیش بینی می‌شود. فقط خانوارها در استونی و چک با تاثیر بالاتری نسبت به بریتانیا در تمام اروپا مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود 10 درصد از خانوارهای فقیر در بریتانیا 17.8 درصد از بودجه خود را در سال جاری صرف انرژی کنند، در حالی که 10 درصد ثروتمندترین آنها تنها 6.1 درصد از بودجه خود را صرف انرژی خواهند کرد.

این اختلاف 11.7 درصدی تا حد زیادی بیشترین اختلاف بین 25 کشور اروپایی ارزیابی شده توسط صندوق بین المللی پول محسوب می‌شود. در فرانسه این تفاوت 3.9 درصد است در حالی که در هلند 2.5 درصد است.

انتظار می‌رود که افزایش هزینه‌ سایر کالاها باعث کاهش 2 درصدی دیگر از بودجه خانوارها در بریتانیا در سال 2022 شود.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 33776

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33776/بحران-انرژی-انگلیس-وخیم-تر

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir