توپ بحران گاز به زمین آلمان افتاد

15 شهريور 1401 ساعت 19:14

میز نفت -معاون شرکت گازپروم روسیه امروز با انداختن توپ به زمین آلمانی‌ها اعلام کرد: تا زمانی که شرکت زیمنس آلمان تجهیزات معیوب را تعمیر نکند، جریان گاز در خط لوله نورداستریم 1 برقرار نخواهد شد.


به گزارش میز نفت ، معاون اجرایی شرکت گازپروم روسیه امروز طی مصاحبه‌ای با انداختن توپ بحران گازی به زمین آلمانی‌ها اعلام کرد: تا زمانی که شرکت زیمنس آلمان تجهیزات معیوب خط لوله نوراستریم 1 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعمیر نکند جریان گاز در این خط لوله برقرار نخواهد شد.

وی در حاشیه برگزاری مجمع اقتصادی شرقی روسیه در منطقه ولادیووستوک این کشور در پاسخ به این سوال که چه زمانی صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله نورداستریم 1 آغاز خواهد شد، گفت: پاسخ این سوال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید از زیمنس بپرسید، آنها باید اول تجهیزات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعمیر کنند.

شرکت گاز پروم روسیه روز جمعه اعلام کرد که در تنها توربین از 6 توربین تقویت فشار باقی مانده در خط لوله نورداستریم 1 در ایستگاه پورتووایا نشتی گاز پیدا کرده و تا زمانی که این نشتی تعمیر نشود، جریان گاز در این خط لوله برقرار نخواهد شد.

شرکت زیمنس هم روز شنبه گفت که درخواستی برای تعمیر موتور این توربین دریافت نکرده و نشتی گزارش‌شده از سوی گازپروم در این توربین معمولا روی عملکرد آن تأثیری نمی‌گذارد و امکان رفع این نشتی در همان محل ایستگاه وجود دارد.

شرکت زیمنس همچنین تاکید کرده که توربین‌های دیگری نیز وجود دارند که امکان استفاده از آنها در ایستگاه تقویت فشار پورتووایا وجود دارد.

روسیه قرار بود برای انجام عملیات نگهداری تعمیرات یک هفته پیش و فقط به مدت سه روز صادرات گاز از طریق خط لوله نورداستریم 1 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کند اما تا الان جریان گاز در این خط لوله برقرار نشده و همین مسئله بازار گاز در اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

فقط در معاملات دیروز تبعات این مسئله باعث شد تا قیمت گاز در اروپا به یکباره 30 درصد افزایش یابد.

منبع : فارس
 


کد مطلب: 33816

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33816/توپ-بحران-گاز-زمین-آلمان-افتاد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir